Pytanie z dnia 21 lipca 2023

Witam, otrzymując rachunek za usługi telekomunikacyjne okazało się, że były niby wykonywane połączenia do wielu krajów spoza UE i wysyłane Smsy. Oczywiście, tak nie było. Najprawdopodobniej doszło do przestępstwa stąd taki rachunek z tymi połączeniami. Operatora oczywiście nie interesuje czy doszło do hakerstwa czy nie, on widzi połączenia, smsy i interesuje go tylko opłacenie faktury. Czy można coś zrobić oprócz odwołania od odrzuconej reklamacji.

Dzień dobry Tak, możesz zrobić kilka rzeczy, aby rozwiązać ten problem. Po pierwsze, skontaktuj się z operatorem i ponownie złóż reklamację. Wyjaśnij, że nie wykonywałeś żadnych połączeń ani nie wysyłałeś żadnych SMS-ów do krajów spoza UE i że najprawdopodobniej doszło do przestępstwa. Operator może zlecić śledztwo w tej sprawie i anulować rachunek. Jeśli operator odrzuci reklamację, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE). UKE rozpatrzy Twoją skargę i podejmie decyzję, czy operator powinien anulować rachunek. UOKiK: Zgłoś sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Jako organ ochrony praw konsumentów, UOKiK ma prawo interweniować w takich sytuacjach. Rzecznik Praw Konsumentów: Skonsultuj się z Rzecznikiem Praw Konsumentów. Rzecznik pomaga konsumentom w załatwianiu problemów związanych z zakupem towarów lub usług. Możesz również złożyć zawiadomienie o przestępstwie na policję. Policja przeprowadzi śledztwo i ustali, czy doszło do przestępstwa. Jeśli tak, to operator będzie musiał pokryć koszty związane z przestępstwem. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 27 lipca 2023 17:11 Zmodyfikowano dnia: 27 lipca 2023 17:11 Obejrzało: 104 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.