Pytanie z dnia 21 lipca 2023
Witam, otrzymując rachunek za usługi telekomunikacyjne okazało się, że były niby wykonywane połączenia do wielu krajów spoza UE i wysyłane Smsy. Oczywiście, tak nie było. Najprawdopodobniej doszło do przestępstwa stąd taki rachunek z tymi połączeniami. Operatora oczywiście nie interesuje czy doszło do hakerstwa czy nie, on widzi połączenia, smsy i interesuje go tylko opłacenie faktury. Czy można coś zrobić oprócz odwołania od odrzuconej reklamacji.
Dzień dobry Tak, możesz zrobić kilka rzeczy, aby rozwiązać ten problem. Po pierwsze, skontaktuj się z operatorem i ponownie złóż reklamację. Wyjaśnij, że nie wykonywałeś żadnych połączeń ani nie wysyłałeś żadnych SMS-ów do krajów spoza UE i że najprawdopodobniej doszło do przestępstwa. Operator może zlecić śledztwo w tej sprawie i anulować rachunek. Jeśli operator odrzuci reklamację, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE). UKE rozpatrzy Twoją skargę i podejmie decyzję, czy operator powinien anulować rachunek. UOKiK: Zgłoś sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Jako organ ochrony praw konsumentów, UOKiK ma prawo interweniować w takich sytuacjach. Rzecznik Praw Konsumentów: Skonsultuj się z Rzecznikiem Praw Konsumentów. Rzecznik pomaga konsumentom w załatwianiu problemów związanych z zakupem towarów lub usług. Możesz również złożyć zawiadomienie o przestępstwie na policję. Policja przeprowadzi śledztwo i ustali, czy doszło do przestępstwa. Jeśli tak, to operator będzie musiał pokryć koszty związane z przestępstwem. Pozdrawiamy
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.