Pytanie z dnia 15 czerwca 2020

Witam Państwa, chcę wnieść jako konsument sprawę do sądu z tytułu rękojmi za wady rzeczy. Sprzedawca nie chciał uwzględnić reklamacji, a rzecz miała wadę ukrytą, o której sprzedawca prawdopodobnie wiedział. Dopiero teraz dowiedziałem się o danych adresowych sprzedawcy, choć powinien je udostępnić kupującemu najpóźniej w momencie zawarcia transakcji. 2 lata od kupna minęło pod koniec maja br.
1. Czy okres 2 lat do wniesienia powództwa do sądu z tytułu rękojmi ulega przedłużeniu o czas zawieszenia terminów sądowych od 31 marca do 22 maja z powodu zagrożenia koronawirusem?
2. Czy mogę dochodzić również zwrotu nakładów na zamontowanie i demontaż wadliwej rzeczy według przeciętnych rynkowych kosztów takich czynności bez przedstawiania rachunku na te czynności?
3. Czy mogę dochodzić jakiegoś zadośćuczynienia za mój stracony czas na ustalenie, że rzecz jest wadliwa (pojechałem do serwisu, gdzie stwierdzono, że jest to wada fabryczna)?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.