Pytanie z dnia 20 września 2018

Witam
Pisze do Panstwa w celu skonsultowania pewnej sprawy jak wyglada od strony prawnej.
Mieszkam od wielu lat za granica. Bedac pewnego razu w Polsce postanowilem podjac sie wymiany rozrzadu samochodowego u lokalnego mechanika.
Cena calej uslugi nie nalezala do najtanszych. Jednak wierzylem, ze bedzie wykonana rzetelnie. Na wykonana usluge dostalem rowniez gwarancje.
Po powrocie do domu czyli poza granicami Polski, okazalo sie, ze pojawil sie wyciek oleju w obrebie wymienianych i uszczelnianych przez mechanika czesci i podzespolow w samochodzie.
Po konsultacji z dwoma lokalnymi mechanikami stwierdzono, ze usluga nie zostala dobrze wykonana i wymaga ponownego uszczelnienia.

Postanowilem skontaktowac sie z mechanikiem, ktory wykonal usluge.
Stwierdzil on, ze nie uwzglednia opinii innych mechanikow.
Stwierdzil, ze jezeli jest wyciek oleju z czesci, ktore on wymienial to jak najbardziej podejmie sie naprawy.

Problem jednak polega na tym, ze mieszkajac w Anglii ponowna podroz do Polski wiaze sie z duzymi kosztami.
Kto w takim przypadku powinien pokryc wszelkie koszta zwiazane z dojazdem do Polski jesli sie okaze, ze usluga zostala wykonana nieprawidlowo za pierwszym razem.
Bardzo prosze o pomoc i rade.
Kamil

Koszty dojazdu powinien ponieść ten zakład, bo jest to szkoda związana z wadliwym wykonaniem usługi. Ale z tym może być problem. Raczej na pewno się nie zgodzą. Radziłbym o tym pierwotnie nie wspominać. Zażądać np. faktury za ponowną naprawę, żeby było to opisane jako naprawa gwarancyjna, a dopiero potem zwrotu kosztów. Tak ma Pan większe szanse w sądzie.

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 września 2018 21:03 Zmodyfikowano dnia: 23 września 2018 21:03 Obejrzało: 399 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.