Pytanie z dnia 11 maja 2020

Witam, piszę do Państwa z takim problemem. 22.04 br zostało zakupione auto, które w ogłoszeniu widniało jako auto sprawne, gotowe do jazdy. Po dwóch dniach od zakupu przy odpaleniu auta, zaczęło bardzo dymić na biało. Po konsultacji z mechanikiem okazało się że do remontu są pierścienie tłokowe, które aby naprawić trzeba wyjąć i rozebrać cały silnik. Mechanik stwierdził, że jeśli okaże się że jakieś części w środku są również uszkodzone to naprawa może być warta nawet kilka tysięcy złotych, na którą mnie niestać. Zaznaczył również, że to uszkodzenie nie stało się w dwa dni tylko musiało już być dużo wcześniej (na pewno jeszcze podczas posiadania przez poprzednią wlascicielkę). Niestety, poprzednia właścicielka nie poinformowała o takiej wadzie auta, która dla mnie jest bardzo kosztowna. Czy w takiej sytuacji mogę ubiegać się o zapłacenie za remont silnika przez poprzednią wlascicielkę, bądź chociaż o częściowy zwrot kosztów? Co zrobić w tej sytuacji? Bardzo proszę o pomoc, bo jestem już załamana, zostałam bez pieniędzy i bez sprawnego auta, którym mogę się bezpiecznie poruszać, a na tak kosztowny remont mnie nie stać. Zglosilismy sprawę do Pana który wystawił ogłoszenie ale zostało to bez echa.

Dzień dobry, może Pani skorzystać z rękojmi. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 12 maja 2020 09:30 Zmodyfikowano dnia: 12 maja 2020 09:30 Obejrzało: 230 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Może Pani odstąpić od umowy na zasadzie rękojmi za wady ukryte rzeczy lub żądać obniżenia ceny

Odpowiedź nr 2 z dnia 12 maja 2020 09:34 Zmodyfikowano dnia: 12 maja 2020 09:34 Obejrzało: 229 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, opisana przez Panią sytuacja nie jest niestety odosobniona. Często tak bywa, że w przypadku aut używanych sprzedawcy ukrywają jakieś wady. Nie jest jednak Pani pozbawiona praw. Podobnie jak moi poprzednicy przede wszystkim wskazuję, iż jest Pani chroniona przepisami kodeksu cywilnego w zakresie tzw. rękojmi za wady, a zatem nałożonej przez ustawodawcę na sprzedawcę odpowiedzialności gwarancyjnej. W ramach przysługujących Pani praw ma Pani możliwość żądania obniżenia ceny sprzedaży (czyli zwrotu części środków, np. w wysokości kosztów remontu) lub nawet odstąpić od umowy i żądać zwrotu zapłaconej ceny. Sama procedura reklamacyjna - w zależności od postawy sprzedawcy - wymaga jednak pewnego określonego działania i nierzadko kończy się na sporze sądowym. W tym kontekście myślę, że warto, aby spróbowała Pani skorzystać z profesjonalnej pomocy prawnika.

Odpowiedź nr 3 z dnia 12 maja 2020 09:45 Zmodyfikowano dnia: 12 maja 2020 09:45 Obejrzało: 227 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.