Pytanie z dnia 06 listopada 2018
Witam,
Planuje zakup samochodu osobowego na firmę od innej firmy. Sprzedawca wystawi fakturę Vat na ok. 50. 000 zł. Czy mogę tę fakturę spłacić w kilku ratach ( sprzedawca wyraża taką zgodę). Jak taka transakcja wygląda w praktyce, czy są jakieś problemy ze strony np. US. Czy spłata faktury to indywidualna sprawa przedsiębiorców?
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, Fakturę dokumentującą zakup na raty, która opiewa na całą wartość zamówienia, należy zaksięgować zgodnie z datą jej wystawienia. Podczas księgowania należy uwzględnić całą wartość z faktury pomimo tego, że płatność została rozłożona na raty. W sytuacji, gdy zakupiony towar będzie stanowić środek trwały w firmie, kosztem podatkowym będą odpisy amortyzacyjne. Natomiast podatek VAT będzie podlegał odliczeniu zgodnie z datą otrzymania faktury. Wszystkie wątpliwości powinno wytłumaczyć obsługujące Pana biuro rachunkowe. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
Kamil Wasilewski Adwokat (Od 2014)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Kamil Wasilewski
Grunwaldzka 517 C/29, 62-064 Poznań
Dzień dobry, w mojej ocenie US nie będzie robić problemów. Spłata faktury to indywidualna sprawa przedsiębiorców. Pozdrawiam, Kamil Wasilewski
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.