Pytanie z dnia 06 listopada 2018

Witam,
Planuje zakup samochodu osobowego na firmę od innej firmy. Sprzedawca wystawi fakturę Vat na ok. 50. 000 zł. Czy mogę tę fakturę spłacić w kilku ratach ( sprzedawca wyraża taką zgodę). Jak taka transakcja wygląda w praktyce, czy są jakieś problemy ze strony np. US. Czy spłata faktury to indywidualna sprawa przedsiębiorców?

Dzień dobry, Fakturę dokumentującą zakup na raty, która opiewa na całą wartość zamówienia, należy zaksięgować zgodnie z datą jej wystawienia. Podczas księgowania należy uwzględnić całą wartość z faktury pomimo tego, że płatność została rozłożona na raty. W sytuacji, gdy zakupiony towar będzie stanowić środek trwały w firmie, kosztem podatkowym będą odpisy amortyzacyjne. Natomiast podatek VAT będzie podlegał odliczeniu zgodnie z datą otrzymania faktury. Wszystkie wątpliwości powinno wytłumaczyć obsługujące Pana biuro rachunkowe. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 6 listopada 2018 13:06 Zmodyfikowano dnia: 6 listopada 2018 13:06 Obejrzało: 1443 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, w mojej ocenie US nie będzie robić problemów. Spłata faktury to indywidualna sprawa przedsiębiorców. Pozdrawiam, Kamil Wasilewski

Odpowiedź nr 2 z dnia 6 listopada 2018 14:45 Zmodyfikowano dnia: 6 listopada 2018 14:45 Obejrzało: 1443 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.