Pytanie z dnia 22 sierpnia 2016
Witam. Podczas zgłaszania szkody przez telefon został mi zaproponowany samochód zastępczy bezgotówkowo, niestety Pani z infolinii zamiast objaśnić to zboczyła z tematu i w zamian za to, że zrzeknę się tego samochodu otrzymam 300zł na cele "przemieszczania się". W chwili zakłopotania zgodziłem się na to. Po odłożeniu słuchawki jednak zdałem sobie sprawę co ja zrobiłem. Chcę więc dowiedzieć się czy mam prawo zmienić swoją decyzję skoro jeszcze nie otrzymałem na konto tych 300zł? i ile mam czasu na dokonanie tej zmiany? Dziękuję
Bartosz Kowalak Radca prawny (Od 2006)
Kowalak Jędrzejewska i Partnerzy Kancelaria Prawna
Mickiewicza 18a/3, 60-834 Poznań
Dzień dobry, Moim zdaniem należałoby to potraktować jako umowe ugody zawarta przez telefon. Co za tym idzie zastosowanie znalazłaby ustawa o prawach konsumenta. Zakładajac, iż umowa ta została zawarta w sposób prawidłowy- np obowiązek potwierdzenia jej postanowien an piśmie lub trwałym nośniku, to wówczas ma Pan 14 dni na odstapienie. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów,
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.