Pytanie z dnia 17 lutego 2017
Do wykonania jednej z usług przy wykończaniu mieszkania wynająłem firmę. Usługa została wykonana na tyle nieprofesjonalnie, że już 8 razy była poprawiana, cały czas przez tą samą firmę. Jako, że nadal są problemy po ostatnim poprawieniu zamierzam po raz kolejny angażować w to tą firmę, chociaż wolałbym zwrot kosztów i wykonanie powtórnie od nowa całej usługi przez inna firmę. Czy istnieją jakieś instrumenty prawne mówiące o maksymalnej ilości reklamacji która można zgłosić do zrealizowanej usługi po której przysługuje zwrot kosztów?
Pozdrawiam,
Piotr
Jarosław Bonk Adwokat (Od 2011)
Bonk Przybyszewski Wasilewski Adwokacka Spółka Partnerska
Plac Żwirki i Wigury 9a, 43-300 Bielsko-Biała
Na podstawie art. 636 § 1 w zw. z art. 656 k.c. inwestor może odstąpić od umowy, jeżeli wykonawca prowadzi roboty budowlane w sposób wadliwy albo sprzeczny z umową. Inwestor powinien jednak najpierw wezwać go do zmiany sposobu realizowania budowy oraz wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin. Dopiero po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu inwestor może od umowy odstąpić; może także powierzyć poprawienie lub dalsze wykonanie budynku innej osobie, czyniąc to na koszt i ryzyko pierwotnego wykonawcy. Inwestorowi w przypadku odstąpienia od umowy może przysługiwać również roszczenie o odszkodowanie, jeżeli wadliwe wykonywanie umowy spowodowało szkodę.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.