Pytanie z dnia 27 października 2018
Witam, pracowałam na umowę zlecenie w Call Center. Chciałabym zapytać, czy zleceniodawca mógł mnie zwolnić z dnia na dzień nie informując mnie o tym? Cała firma wiedziała, tylko ja nie dostałam o tym żadnej informacji, dopóki nie przyszłam do pracy po dniu wolnym. Drugie pytanie: czy w/w zwolnienie mnie z pracy na żądanie mailowe kontrahenta o odsunięcie mnie od konkretnego projektu sprzedażowego jest zgodne z prawem? Nie zawierałam umowy z kontrahentem tylko z pełnomocnikiem reprezentującym Call Center. Dodatkowo, mam w umowie informację, że okres wypowiedzenia wynosi 30 dni kalendarzowych i "rozwiązanie umowy przez zleceniodawcę z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie powoduje powstania odpowiedzialności odszkodowawczej wobec zleceniobiorcy" - czy można to rozumieć jako: niezachowanie okresu wypowiedzenia powoduje taką odpowiedzialność? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzień dobry, tak, pracodawca miał prawo rozwiązać umowę zlecenia (umowy cywilnoprawne nie są chronione tak jak stosunek pracy), natomiast może Pani z tego tytułu dochodzić od niego odszkodowania na podstawie art. 471 KC za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie umowy. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Zależy co jest przyczyną zwolnienia? Nie pisze Pani o tym , ale może chodzi o jakieś niewłaściwe zachowanie, np. zwyzywanie klienta przez telefon czy inne niezachowanie standardów?
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.