Pytanie z dnia 27 października 2018

Witam, pracowałam na umowę zlecenie w Call Center. Chciałabym zapytać, czy zleceniodawca mógł mnie zwolnić z dnia na dzień nie informując mnie o tym? Cała firma wiedziała, tylko ja nie dostałam o tym żadnej informacji, dopóki nie przyszłam do pracy po dniu wolnym. Drugie pytanie: czy w/w zwolnienie mnie z pracy na żądanie mailowe kontrahenta o odsunięcie mnie od konkretnego projektu sprzedażowego jest zgodne z prawem? Nie zawierałam umowy z kontrahentem tylko z pełnomocnikiem reprezentującym Call Center. Dodatkowo, mam w umowie informację, że okres wypowiedzenia wynosi 30 dni kalendarzowych i "rozwiązanie umowy przez zleceniodawcę z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie powoduje powstania odpowiedzialności odszkodowawczej wobec zleceniobiorcy" - czy można to rozumieć jako: niezachowanie okresu wypowiedzenia powoduje taką odpowiedzialność? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Dzień dobry, tak, pracodawca miał prawo rozwiązać umowę zlecenia (umowy cywilnoprawne nie są chronione tak jak stosunek pracy), natomiast może Pani z tego tytułu dochodzić od niego odszkodowania na podstawie art. 471 KC za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie umowy. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 października 2018 11:43 Zmodyfikowano dnia: 29 października 2018 11:43 Obejrzało: 201 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Zależy co jest przyczyną zwolnienia? Nie pisze Pani o tym , ale może chodzi o jakieś niewłaściwe zachowanie, np. zwyzywanie klienta przez telefon czy inne niezachowanie standardów?

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 października 2018 02:25 Zmodyfikowano dnia: 30 października 2018 02:25 Obejrzało: 201 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.