Pytanie z dnia 07 sierpnia 2018

Witam. Pracuje od 19 lipca na umowę zlecenie w budce z lodami. Niedawno dolaczyla do pracy druga pracownica. Mamy problem z szefowa ponieważ 15 sierpnia mamy przyjść do pracy. Myślałysmy z koleżanka że będziemy mogły pracować we dwie w tym dniu (co juz się zdarzało) gdyż będzie większy ruch. Niestety szefowa nie wyraziła zgody. I teraz jest problem ponieważ ani ja ani kolezanka nie możemy się dogadac co do pracy w tym dniu. Co więcej szefowa oburzona mowi ze będzie płacić normalna stawkę za ten dzień a nie podwyzszona, tak jak robila np z wynagrodzeniem za niedziele. I tu nasuwa się pytanie czy ja albo koleżanka mamy obowiazek pracować w tym dniu ( wolnym od pracy) bo jesteśmy na umowie zlecenie a nie umowie o pracę, czy wtedy tylko i wylacznie pracodawca może otworzyć tą budke i w niej pracować? Bardzo proszę o odpowiedź, nie wiem co mam zrobić w tej sytuacji.

Dzień dobry, umowa zlecenia może zawierać zupełnie inne postanowienia dot. wymiaru czasu pracy, aniżeli przewiduje to kodeks pracy. Zleceniodawca nie ma obowiązku zapłaty dodatkowego wynagrodzenia za pracę w dni ustawowo wolne od pracy. Oczywiście wiele zależy od konkretnych postanowień umowy. Pozdrawiam.

Odpowiedź nr 1 z dnia 8 sierpnia 2018 13:39 Zmodyfikowano dnia: 8 sierpnia 2018 13:39 Obejrzało: 327 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.