Pytanie z dnia 07 sierpnia 2018
Witam. Pracuje od 19 lipca na umowę zlecenie w budce z lodami. Niedawno dolaczyla do pracy druga pracownica. Mamy problem z szefowa ponieważ 15 sierpnia mamy przyjść do pracy. Myślałysmy z koleżanka że będziemy mogły pracować we dwie w tym dniu (co juz się zdarzało) gdyż będzie większy ruch. Niestety szefowa nie wyraziła zgody. I teraz jest problem ponieważ ani ja ani kolezanka nie możemy się dogadac co do pracy w tym dniu. Co więcej szefowa oburzona mowi ze będzie płacić normalna stawkę za ten dzień a nie podwyzszona, tak jak robila np z wynagrodzeniem za niedziele. I tu nasuwa się pytanie czy ja albo koleżanka mamy obowiazek pracować w tym dniu ( wolnym od pracy) bo jesteśmy na umowie zlecenie a nie umowie o pracę, czy wtedy tylko i wylacznie pracodawca może otworzyć tą budke i w niej pracować? Bardzo proszę o odpowiedź, nie wiem co mam zrobić w tej sytuacji.
Jolanta Otworowska Adwokat (Od 2009)
Adwokat Otworowska Jolanta. Kancelaria adwokacka
Dworcowa 1, 41-500 Chorzów
Dzień dobry, umowa zlecenia może zawierać zupełnie inne postanowienia dot. wymiaru czasu pracy, aniżeli przewiduje to kodeks pracy. Zleceniodawca nie ma obowiązku zapłaty dodatkowego wynagrodzenia za pracę w dni ustawowo wolne od pracy. Oczywiście wiele zależy od konkretnych postanowień umowy. Pozdrawiam.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.