Pytanie z dnia 01 marca 2017
Witam
Pracuję w serwisie. Dostałem takiej treści mail od pracodawcy:
"Proszę o wysłanie do jutra do godz 9:00, do Xxxx, zaległych kart pracy, faktur, itd. z lutego.
Jezeli nie dostaniemy dokumentów do tego terminu nie zaliczę czasu pracy, nie rozliczymy delegacji, co przełoży się na wynagrodzenia. Nie będzie możliwe też rozliczenie tego w terminie późniejszym.
Dokumenty z wyjazdów do klientów mają być wysyłane do 24h po wizycie u klienta, budowie, szkoleniu, piątkowe do końca wekendu, a wyjazdy, które odbywają się na przełomie miesiąca, mają być rozliczane w ostatniu dniu danego miesiąca i kontynowane nowym RB w kolejnym. Delegacje podobnie".
Czy tego typu praktyki straszenia lub nie rozliczania delegacji w późniejszym terminie lub nie wypłacania pełnego wynagrodzenia są dopuszczalne?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, co do zasady nie są to praktyki uzasadnione i nie wywiązanie się w tym terminie nie uzasadnia niewypłacenia wynagrodzenia za pracę. Jeśli jednak konkretne zasady wynikają z regulaminu pracy, itp. to naruszenie zasad może uzasadniać odpowiedzialność porządkową pracownika. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.