Pytanie z dnia 09 maja 2016

Witam,
proszę o poradę odnośnie formy zatrudnienia. Mianowicie w obecnej firmie pracuję jako asystentka brokera nieruchomości. Zakończyłam
3-miesięczny okres próbny na umowę zlecenie i teraz miałam przejść na umowę o pracę. Już wstępnie ustaliłam z pracodawcą, że po roku zmienię stanowisko i zostanę brokerem. Szefowa stwierdziła, ze u tego samego pracodawcy nie mogę być na umowie o pracę i potem na działalności choć zmieniłabym stanowisko. Ja nie chcę własnej działalności, póki nie będę wykonywać brokerki. Proszę o poradę, może odpowiednio przygotowana umowa o pracę rozwiąże mój problem?

W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem dla Pani byłoby po prostu zawarcie umowy o pracę na czas nieokreślony, a następnie po uzyskaniu wpisu do rejestru brokerów ubezpieczeniowych, rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, założenie działalności gospodarczej i w ramach tak założonej działalności zawarcie z byłym już pracodawcą umowy o współpracę. Żaden przepis prawa nie zabrania zatrudnienia najpierw na podstawie umowy o pracę, a później współpracy w ramach własnej działalności. Tego typu podejście jest co do zasady dozwolone i zgodne z prawem. Oczywiście takie rozwiązanie wymaga dobrej woli obu stron.

Odpowiedź nr 1 z dnia 9 maja 2016 18:18 Obejrzało: 338 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.