Pytanie z dnia 08 sierpnia 2017
Witam.
Proszę o poradę prawną.
Miesiąc temu zakupiłem część w sklepie motoryzacyjnym. Wczoraj renomowany zakład mechaniczny rozpoczął montaż w/w części w samochodzie (pompa paliwa). Po zamontowaniu pompa nie działa. Nadmieniam, że nie posiadam już paragonu, a tylko wydruk transakcji (dowód wpłaty). W trakcie rozmowy telefonicznej ze sprzedawcą usłyszałem, że:
1. Brak paragonu uniemożliwia złożenie reklamacji
2. Na części elektryczne reklamacji sklep nie udziela.
W związku z powyższym: czy mogę pomimo wszystko reklamować wadliwą część (rękojmia) i gdzie znajdę wzór odpowiedniego pisma?
Pozdrawiam
Andrzej Osiecki
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, uzależnianie przyjęcia reklamacji od posiadania paragonu, narusza interesy konsumentów i jest bezpodstawne. Musi Pan przedstawić dowód zakupu, a więc jak najbardziej może być wydruk transakcji. Może Pan dochodzić roszczeń z rękojmi. Nie ma urzędowego wzoru pisma, a każda sprawa jest indywidualna i wymaga odrębnego uzasadnienia. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz kancelariaulewicz.pl ulewicz.kancelaria@onet.eu
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.