Pytanie z dnia 08 sierpnia 2017

Witam.
Proszę o poradę prawną.
Miesiąc temu zakupiłem część w sklepie motoryzacyjnym. Wczoraj renomowany zakład mechaniczny rozpoczął montaż w/w części w samochodzie (pompa paliwa). Po zamontowaniu pompa nie działa. Nadmieniam, że nie posiadam już paragonu, a tylko wydruk transakcji (dowód wpłaty). W trakcie rozmowy telefonicznej ze sprzedawcą usłyszałem, że:
1. Brak paragonu uniemożliwia złożenie reklamacji
2. Na części elektryczne reklamacji sklep nie udziela.
W związku z powyższym: czy mogę pomimo wszystko reklamować wadliwą część (rękojmia) i gdzie znajdę wzór odpowiedniego pisma?
Pozdrawiam
Andrzej Osiecki

Dzień dobry, uzależnianie przyjęcia reklamacji od posiadania paragonu, narusza interesy konsumentów i jest bezpodstawne. Musi Pan przedstawić dowód zakupu, a więc jak najbardziej może być wydruk transakcji. Może Pan dochodzić roszczeń z rękojmi. Nie ma urzędowego wzoru pisma, a każda sprawa jest indywidualna i wymaga odrębnego uzasadnienia. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz kancelariaulewicz.pl ulewicz.kancelaria@onet.eu

Odpowiedź nr 1 z dnia 10 sierpnia 2017 18:19 Zmodyfikowano dnia: 10 sierpnia 2017 18:19 Obejrzało: 219 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.