Pytanie z dnia 09 sierpnia 2018
Witam,
prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Zakupiłam na podstawie faktur vat od dostawcy ławki oraz kosze na śmieci przeznaczone do trwałego zabetonowania w podłożu. Zaraz po dostawie stwierdziłam ich wady fizyczne tj. niezgodność konstrukcji z zamówienie i zwróciłam dostawcy do ich usunięcia - odebrał je własnym transportem. Na etapie zwrotu naprawionego towaru sprzedawca przedstawił mi warunki gwarancyjne do faktur wystawionych 3 miesiące wcześniej, zaznaczając, ze w przypadku stwierdzenia wad i usterek po montażu w terenie zobowiązana jestem we własnym zakresie i na własny koszt dostarczyć je do sprzedawcy. Moje pytanie brzmi - czy warunki przedstawione kilka tygodni po zakupie i po wykonaniu jednej naprawy w ramach gwarancji, których nie podpisałam są prawnie w jakikolwiek sposób wiążące.
Mateusz Uldynowicz Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Mateusz Uldynowicz
Niemcewicza 26/407, 71-520 Szczecin
Sprawa wymaga analizy dokumentów, by potwierdzić, że te nowe warunki "gwarancji" nie obowiązują. Niemniej dobrze byłoby też wysłać oficjalne pismo, że nie uznaje Pani tych warunków.
Podziękowałeś prawnikowi
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, warunki gwarancji określa gwarant. Pytanie czy rzeczywiście chodzi o gwarancję, czy też sprzedawca próbuje ograniczyć rękojmię ? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.