Pytanie z dnia 15 listopada 2018
Witam, prowadzę małą sprzedaż internetową. W ciągu pięciu lat zebrałam same pozytywne komentarze i wysoką punktację wśród klientów. Ostatnio Pan napisał mi negatywny komentarz a mianowicie:
"wykonane z słabego materiału"
"Produkt nie był elegancko zapakowany"
Napisałam do Pana, iż nie zgadzam się z taką opinią i aby uargumentował taką opinię. Pan nie odpisał. Nie mam możliwości odpowiedzi na ten komentarz publicznie. Uważam, ze negatywnie wpływa na wizerunek mojej firmy. A ja używam najlepszych materiałów i nie zgadzam się z tą opinią. Proszę o poradę co mogę zrobić.
Pozdrawiam
Marcin Lasota Radca prawny (Od 2016)
Siwek, Szmit & Lasota Kancelaria Radców Prawnych
IX Wieków Kielc 16 lok. 2, 25-516 Kielce
Witam. W takiej sytuacji przysługuje prawo do żądania usunięcia przez kupującego komentarza lub do zamieszczenia sprostowania. Należy wezwać go pisemnie do takiej czynności, uzasadniając to faktem, że opinia nie jest zgodna o obiektywną prawdą i wpływa negatywnie na postrzeganie sprzedawcy i jego dochody. Jeżeli kupujący nie uczyni tego na skutek wezwania wówczas pozostaje skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego (powództwo cywilne).
Podziękowałeś prawnikowi
Justyna Zyga Kisieliński Radca prawny (Od 2011)
ZYGA&CHAMBERS Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów
Gwiaździsta 8/3, 53-413 Wrocław
Witam, jeśli zna Pani dane adresowe autora komentarza, możemy sformułować pisemne wezwanie do autora komentarza, jeśli stwierdzimy, że komentarz narusza Pani dobre imię. W przypadku naruszenia dóbr osobistych (art. 22 i 23 kodeksu cywilnego) może Pani żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne. Może Pani również żądać usunięcia skutków naruszenia, złożenia oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie - tzw. sprostowania. Na zasadach przewidzianych w kodeksie można również żądać zadośćuczynienia pieniężnego lub zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny. Jesteśmy gotowi przygotować stosowne pismo w Pani imieniu, jeżeli zdecyduje się Pani powierzyć tę czynność naszej Kancelarii. Z poważaniem Justyna Zyga-Kisieliński Radca prawny Kancelaria ZYGA&CHAMBERS Kancelaria Prawna Rachunkowość Ubezpieczenia ul. Gwiaździsta 8/3 Wrocław
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.