Pytanie z dnia 15 listopada 2018

Witam, prowadzę małą sprzedaż internetową. W ciągu pięciu lat zebrałam same pozytywne komentarze i wysoką punktację wśród klientów. Ostatnio Pan napisał mi negatywny komentarz a mianowicie:
"wykonane z słabego materiału"
"Produkt nie był elegancko zapakowany"
Napisałam do Pana, iż nie zgadzam się z taką opinią i aby uargumentował taką opinię. Pan nie odpisał. Nie mam możliwości odpowiedzi na ten komentarz publicznie. Uważam, ze negatywnie wpływa na wizerunek mojej firmy. A ja używam najlepszych materiałów i nie zgadzam się z tą opinią. Proszę o poradę co mogę zrobić.


Pozdrawiam

Witam. W takiej sytuacji przysługuje prawo do żądania usunięcia przez kupującego komentarza lub do zamieszczenia sprostowania. Należy wezwać go pisemnie do takiej czynności, uzasadniając to faktem, że opinia nie jest zgodna o obiektywną prawdą i wpływa negatywnie na postrzeganie sprzedawcy i jego dochody. Jeżeli kupujący nie uczyni tego na skutek wezwania wówczas pozostaje skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego (powództwo cywilne).

Odpowiedź nr 1 z dnia 16 listopada 2018 10:04 Zmodyfikowano dnia: 16 listopada 2018 10:04 Obejrzało: 484 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Witam, jeśli zna Pani dane adresowe autora komentarza, możemy sformułować pisemne wezwanie do autora komentarza, jeśli stwierdzimy, że komentarz narusza Pani dobre imię. W przypadku naruszenia dóbr osobistych (art. 22 i 23 kodeksu cywilnego) może Pani żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne. Może Pani również żądać usunięcia skutków naruszenia, złożenia oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie - tzw. sprostowania. Na zasadach przewidzianych w kodeksie można również żądać zadośćuczynienia pieniężnego lub zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny. Jesteśmy gotowi przygotować stosowne pismo w Pani imieniu, jeżeli zdecyduje się Pani powierzyć tę czynność naszej Kancelarii. Z poważaniem Justyna Zyga-Kisieliński Radca prawny Kancelaria ZYGA&CHAMBERS Kancelaria Prawna Rachunkowość Ubezpieczenia ul. Gwiaździsta 8/3 Wrocław

Odpowiedź nr 2 z dnia 21 listopada 2018 14:26 Zmodyfikowano dnia: 21 listopada 2018 14:26 Obejrzało: 474 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.