Pytanie z dnia 08 lutego 2016

Witam serdecznie.
Kupiłem samochód od osoby prywatnej.
Na umowie widnieje zapis,że stan techniczny samochodu jest mi znany.
Podczas powrotu do domu okazało się,że auto nie rozpędza się powyżej 130 km (tryb awaryjny), oraz nie odpala na rozgrzanym silniku.
Po wizytach u diagnostyków okazało się że auto ma uszkodzone dwa wtryski, nie posiada płynu do filtra cząstek stałych, po 2 tyg padła uszczelka pod głowicą.
Właściciel zapewniał,że auto jest sprawne, że pali się check, ale to z powodu mrozu-że był z tym u elektryka i jest to jakaś nieistotna rzecz-że zniknie jak temperatura się podniesie.
Pomniejsze wady o których nie wspomniał właściciel to: uszkodzone spryskiwacze, świece żarowe, czujnik świec, przepływomierz.
Koszt usunięcia ww. usterek to od 3000-5000 tys w zależności od rozległości uszkodzeń.
Swoje zastrzeżenia zgłosiłem 1,5-2 tyg od zakupu auta w celu unieważnienia umowy (produkt niezgodny z umową), lub celem innego rozwiązania (usunięcie usterek).
Sprzedawca nie odbiera telefonów, unika konfrontacji.
Jakie mam prawa? Jak je egzekwować.
Jak dalej pokierować sprawą?

Witam, Jako kupującemu przysługuje Panu w takim wypadku prawo do skorzystania z rękojmi, w ramach której może Pan zasadniczo żądać obniżenia ceny za pojazd lub odstąpić od umowy zakupu. W tym celu sugeruję pisemnie zgłosić Sprzedawcy Pańskie roszczenia.

Odpowiedź nr 1 z dnia 10 lutego 2016 10:48 Obejrzało: 506 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Proszę zapoznać się z art. 560. kc. Proszę o kontakt telefoniczny, prowadziliśmy kilka analogicznych spraw .

Odpowiedź nr 2 z dnia 11 lutego 2016 09:35 Obejrzało: 493 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.