Pytanie z dnia 22 lutego 2018
Witam serdecznie,
mam pytanie związane z reklamacją.
Napisałem reklamację do jednego z biur podróży. Miałem to zrobić w terminie do 30 dni od daty powrotu. Tak też zrobiłem. Otrzymałem odpowiedź z którą się nie zgodziłem i napisałem do nich odpowiedź na ich pismo. To było w październiku 2017 roku. Na moje mailowe pytania kiedy otrzymam odpowiedź dostaję informację, że nie mają ustawowego czasu na taką odpowiedź i że odpowiedzą tak szybko jak to tylko możliwe..... i tutaj pojawia się moje pytanie. Czy to prawda? Czy mogą tak nie odpowiadać w nieskończoność? Czy jednak jest jakiś przepis mówiący o tym, że muszą/lub nie muszą odpowiedzieć na moje pismo w określonym czasie?
I pytanie nr 2. - czy taka sprawa może się w jakiś sposób przedawnić skoro oni nie odpowiadają? można ich jakoś do tego "przymusić" ?
Z góry dziękuję za pomoc.
z pozdrowieniami
WK
Witam Pana. Organizator turystyki ma zgodnie z przepisami 30dni na odpowiedz na reklamacje konsumenta. W razie braku odpowiedzi reklamację uznaje sie za słuszną. Nie wystarczy,że organizator turystyki odpisze, iż reklamacji nie uznaje - musi jeszcze uzasadnić to. W Pana przypadku dostał Pan odpowiedź na reklamację (pierwsze pismo). W zakresie odpowiedzi na odpowiedź organizatora ten termin już nie obowiązuje. Nie ma Pan jednak związanych rąk i bez odpowiedzi organizatora może Pan dochodzić praw w sądzie (np o odszkodowanie czy zadosćuczynienie). Brak odpowiedzi ze strony organizatora turystyki nie świadczy o nim profesjonalnie. Aby doradzić Panu bardziej szczegółowo, musiałabym poznać treść reklamacji i wiedzieć jaki problem wystąpił po stronie organizatora turystyki (jeżeli ma Pan chęć może opisać sprawę/zamieścić dokumenty). Pozdrawiam Kamila Wasilewska radca prawny
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.