Pytanie z dnia 03 stycznia 2023
Witam serdecznie mam umowe zlecenie i jest tam zawarte iż od dostarczenia rachunku zleceniodawca ma 7dni na wypłacenie należnej kwoty zleceniobiorcy rachunek był wystawiony 28.12.2022
Zleceniodawca stwierdził że on liczy od końca miesiąca a nie tak jak jest napisane w umowie czyli od wystawienia rachunku i nie chce zapłacić co mogę zrobić w takiej sytuacji??
Łukasz Włodkowski-Lewkut Radca prawny (Od 2016)
tel. 725 557 012 | kontakt@lwlprawnik.pl
Krakowskie Przedmieście 50/38, 20-001 Lublin
Dzień dobry, jeśli umowa stanowi, że zapłata rachunku nastąpi w terminie 7 dni od dnia jego "dostarczenia", oznacza to, że termin należy liczyć od dnia doręczenia rachunku zleceniodawcy. Rachunek będzie uznany za doręczony, jeśli dotrze do zleceniodawcy w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią (termin będzie jasny jeśli np. rachunek składany jest w sekretariacie zakładu pracy i jest możliwość potwierdzenia daty jego wpływu). W profesjonalnym obrocie umowa dookreśla sposób doręczenia faktury (mail, list polecony), tak by można było precyzyjnie określić termin początkowy biegu terminu. Jeśli zleceniodawca opóźnia się ze spełnieniem świadczenia, wówczas poza kwotą należności głównej można dochodzić odsetek ustawowych za opóźnienie liczonych od dnia następnego po upływie terminu płatności rachunku do dnia zapłaty. W ostateczności można skierować pozew o zapłatę do sądu. Z poważaniem, r.pr. Łukasz Włodkowski-Lewkut
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry, zleceniodawca powinien liczyć tak, jak ustaliliście Państwo w umowie, zatem jeśli nie robi tego w terminie to może Pani np. wezwać go do prawidłowego wykonywania umowy, wypłaty wynagrodzeń we właściwym do tego terminie oraz wpłaty bieżącego wynagrodzenia jak najszybciej. Adw. Elżbieta Walczak
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.