Pytanie z dnia 20 marca 2017
Witam serdecznie,
piszę do Państwa z prośbą o pomoc.
W październiku 2016 r. zakupiłem w firmie ticketmaster.pl dwa bilety na koncert zespołu Coldplay. W związku z tym, że organizator zastrzegł sobie, że jedna osoba fizyczna może zakupić maksymalnie 4 bilety, to moja żona zakupiła jeszcze 4 bilety. Czyli łącznie kupiliśmy 6 biletów (dla mojego brata i przyjaciela, chcieliśmy razem wybrać się na koncert). W momencie zakupu biletów system nie pozwalał zakupić więcej niż 4 bilety na jedno imię i nazwisko. W związku z tym jak napisałem powyżej - założyłem konto na stronie ticketmaster.pl i zakupiłem 2 bilety jako Kuba K. Kolejne 4 bilety po założeniu konta na stronie ticketmaster.pl kupiła moja żona - Sylwia K.
Płatność została dokonana moją kartą kredytową- zarówno za moje bilety jak i bilety żony. Zależało nam na tym aby bilety były obok siebie no i płatność kartą kredytową pozwala zakupić je szybciej. Żona nie miała jak zapłacić za bilety kartą, w związku z tym ja to zrobiłem. Ale były to bilety mojej żony, nie moje. Nikt tego nie zabronił.
Wszystko było ok do 17 marca kiedy otrzymałem informację od firmy ticketmaster >(informacja mailowa), że moje wszystkie bilety zostały anulowane ponieważ złamałem regulamin i zakupiłem więcej niż 4 bilety. Był to dla mnie szok. Firma chce mi zwrócić pieniądze, ale ja chcę iść na ten koncert, czekaliśmy na niego lata. Rozmawiałem z rzecznikiem praw konsumentów, który zasugerował mi abym napisał pismo, w którym powinienem żądać wydania biletów, gdyż regulamin nie jest jasno sprecyzowany.
Otóż na stronie organizatora jest informacja następująca:
8.6 Zakup oferowanych przez nas Biletów podlega ograniczeniom ilościowym w przypadku każdej imprezy. Liczba biletów, jakie mogą Państwo nabyć, podana jest na pierwszej stronie informującej o warunkach zakupu i podlega weryfikacji przy okazji każdej transakcji. Celem wprowadzenia takich zasad jest zapobieżenie stosowaniu nieuczciwych praktyk związanych z zakupem biletów. Bilety mogą podlegać ograniczeniom określającym ich maksymalną dopuszczalną liczbę przypadającą na jedną osobę lub na jedną kartę kredytową oraz, w przypadku niektórych Imprez, może też zostać wprowadzone ograniczenie liczby biletów przypadających na jedno gospodarstwo domowe. Każde takie ograniczenie zostanie opublikowane na naszej stronie internetowej lub zostaną Państwo w inny sposób o nim poinformowani przed dokonaniem rezerwacji biletów lub w momencie jej dokonywania Zastrzegamy sobie prawo do anulowania, bez uprzedniego powiadomienia, Biletów zakupionych w liczbie wyższej niż dopuszczalna.
http://www.ticketmaster.pl/help/purchase_v2.html?language=pl-pl&tm_link=tm_i_11
Jest tu mowa o obostrzeniach, ale w wypadku koncertu Coldplay była informacja, że zastrzeżenie dotyczy osoby fizycznej. A więc zgodnie z regulaminem dwie osoby zakupiły bilety - ja i moja żona. Założyliśmy konto na ich stronie co było jedyną weryfikacją. Nie było zastrzeżenia co do karty kredytowej czy np. gospodarstwa domowego. W momencie zakupu biletu na ich stronie nie było weryfikacji w postaci dowodu osobistego. Wystarczyło imię i nazwisko. Więc tak uczyniliśmy. Zastanawiam się na jakiej podstawie nastąpiło domniemanie że moja żona nie zakupiła biletów a byłem to ja? Anulowali nam wszystkie 6 biletów.
W momencie zakupu biletu na stronie organizatora jest taka informacja:
Na to wydarzenie obowiązuje limit 4 biletów na klienta co oznacza, że jedna osoba może kupić wyłącznie nie więcej niż 4 biletów (w jednym zamówieniu lub w większej ilości zamówień).W przypadku zakupu przez jedną osobę ilości przekraczającej ustanowiony limit, Organizator zastrzega sobie prawo do anulowania wszystkich zakupionych biletów na podstawie Regulaminu Uczestnictwa w Imprezie
Jedna osoba czyli jeden podmiot fizyczny. Chciałbym walczyć o te bilety, ponieważ zależy mi na tym koncercie. Poza tym dlaczego takiej informacji o złamaniu regulaminu nie dostałem w październiku? tylko w marcu, dokładnie 17 marca, kiedy zostały bilety po 1- 4 tys. zł. Czy to nie jest próba nieuczciwych praktyk? nie ma możliwości zakupu tańszych biletów w tym momencie.
Uważam także że nie złamałem regulaminu gdyż bilety zakupiły dwie różne osoby fizyczne, na co mogę przedstawić dowody osobiste tych osób. Mało tego na 2 biletach widnieje moje imię i nazwisko, na 4 biletach imię i nazwisko mojej żony - wszystko zgodnie z ich zasadami.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc w skonstruowaniu pisma do tej firmy abym mógł dochodzić swoich spraw.
pozdrawiam
Kuba
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, na stronie faktycznie zawarto wyłącznie informację o ograniczeniu ilości biletów na klienta, więc jak najbardziej możecie Państwo dochodzić wywiązania się z umowy. Z tym, że albo każde z Państwa będzie musiało wysłać osobne pismo, albo jedno pismo oboje będziecie Państwo musieli podpisać. W jaki sposób otrzymaliście Państwo informację o anulowaniu transakcji ? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.