Pytanie z dnia 20 marca 2017

Witam serdecznie,
piszę do Państwa z prośbą o pomoc.
W październiku 2016 r. zakupiłem w firmie ticketmaster.pl dwa bilety na koncert zespołu Coldplay. W związku z tym, że organizator zastrzegł sobie, że jedna osoba fizyczna może zakupić maksymalnie 4 bilety, to moja żona zakupiła jeszcze 4 bilety. Czyli łącznie kupiliśmy 6 biletów (dla mojego brata i przyjaciela, chcieliśmy razem wybrać się na koncert). W momencie zakupu biletów system nie pozwalał zakupić więcej niż 4 bilety na jedno imię i nazwisko. W związku z tym jak napisałem powyżej - założyłem konto na stronie ticketmaster.pl i zakupiłem 2 bilety jako Kuba K. Kolejne 4 bilety po założeniu konta na stronie ticketmaster.pl kupiła moja żona - Sylwia K.

Płatność została dokonana moją kartą kredytową- zarówno za moje bilety jak i bilety żony. Zależało nam na tym aby bilety były obok siebie no i płatność kartą kredytową pozwala zakupić je szybciej. Żona nie miała jak zapłacić za bilety kartą, w związku z tym ja to zrobiłem. Ale były to bilety mojej żony, nie moje. Nikt tego nie zabronił.

Wszystko było ok do 17 marca kiedy otrzymałem informację od firmy ticketmaster >(informacja mailowa), że moje wszystkie bilety zostały anulowane ponieważ złamałem regulamin i zakupiłem więcej niż 4 bilety. Był to dla mnie szok. Firma chce mi zwrócić pieniądze, ale ja chcę iść na ten koncert, czekaliśmy na niego lata. Rozmawiałem z rzecznikiem praw konsumentów, który zasugerował mi abym napisał pismo, w którym powinienem żądać wydania biletów, gdyż regulamin nie jest jasno sprecyzowany.

Otóż na stronie organizatora jest informacja następująca:

8.6 Zakup oferowanych przez nas Biletów podlega ograniczeniom ilościowym w przypadku każdej imprezy. Liczba biletów, jakie mogą Państwo nabyć, podana jest na pierwszej stronie informującej o warunkach zakupu i podlega weryfikacji przy okazji każdej transakcji. Celem wprowadzenia takich zasad jest zapobieżenie stosowaniu nieuczciwych praktyk związanych z zakupem biletów. Bilety mogą podlegać ograniczeniom określającym ich maksymalną dopuszczalną liczbę przypadającą na jedną osobę lub na jedną kartę kredytową oraz, w przypadku niektórych Imprez, może też zostać wprowadzone ograniczenie liczby biletów przypadających na jedno gospodarstwo domowe. Każde takie ograniczenie zostanie opublikowane na naszej stronie internetowej lub zostaną Państwo w inny sposób o nim poinformowani przed dokonaniem rezerwacji biletów lub w momencie jej dokonywania Zastrzegamy sobie prawo do anulowania, bez uprzedniego powiadomienia, Biletów zakupionych w liczbie wyższej niż dopuszczalna.

http://www.ticketmaster.pl/help/purchase_v2.html?language=pl-pl&tm_link=tm_i_11

Jest tu mowa o obostrzeniach, ale w wypadku koncertu Coldplay była informacja, że zastrzeżenie dotyczy osoby fizycznej. A więc zgodnie z regulaminem dwie osoby zakupiły bilety - ja i moja żona. Założyliśmy konto na ich stronie co było jedyną weryfikacją. Nie było zastrzeżenia co do karty kredytowej czy np. gospodarstwa domowego. W momencie zakupu biletu na ich stronie nie było weryfikacji w postaci dowodu osobistego. Wystarczyło imię i nazwisko. Więc tak uczyniliśmy. Zastanawiam się na jakiej podstawie nastąpiło domniemanie że moja żona nie zakupiła biletów a byłem to ja? Anulowali nam wszystkie 6 biletów.

W momencie zakupu biletu na stronie organizatora jest taka informacja:

Na to wydarzenie obowiązuje limit 4 biletów na klienta co oznacza, że jedna osoba może kupić wyłącznie nie więcej niż 4 biletów (w jednym zamówieniu lub w większej ilości zamówień).W przypadku zakupu przez jedną osobę ilości przekraczającej ustanowiony limit, Organizator zastrzega sobie prawo do anulowania wszystkich zakupionych biletów na podstawie Regulaminu Uczestnictwa w Imprezie

Jedna osoba czyli jeden podmiot fizyczny. Chciałbym walczyć o te bilety, ponieważ zależy mi na tym koncercie. Poza tym dlaczego takiej informacji o złamaniu regulaminu nie dostałem w październiku? tylko w marcu, dokładnie 17 marca, kiedy zostały bilety po 1- 4 tys. zł. Czy to nie jest próba nieuczciwych praktyk? nie ma możliwości zakupu tańszych biletów w tym momencie.

Uważam także że nie złamałem regulaminu gdyż bilety zakupiły dwie różne osoby fizyczne, na co mogę przedstawić dowody osobiste tych osób. Mało tego na 2 biletach widnieje moje imię i nazwisko, na 4 biletach imię i nazwisko mojej żony - wszystko zgodnie z ich zasadami.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc w skonstruowaniu pisma do tej firmy abym mógł dochodzić swoich spraw.
pozdrawiam
Kuba

Dzień dobry, na stronie faktycznie zawarto wyłącznie informację o ograniczeniu ilości biletów na klienta, więc jak najbardziej możecie Państwo dochodzić wywiązania się z umowy. Z tym, że albo każde z Państwa będzie musiało wysłać osobne pismo, albo jedno pismo oboje będziecie Państwo musieli podpisać. W jaki sposób otrzymaliście Państwo informację o anulowaniu transakcji ? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 20 marca 2017 11:51 Obejrzało: 1407 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.