Pytanie z dnia 22 września 2016
Witam serdecznie. W jaki sposób zgłosić do Urzędu Skarbowego umowę najmu lokalu mieszkalnego. Czy korzystniejsze jest wybranie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych czy zasad ogólnych? Czy odsetki od kredytu mogę wrzucić w koszty uzyskania przychodu? Z góry dziękuje za odpowiedź.
Hoa Dessoulavy-Śliwińska Adwokat (Od 2012)
THE N.E.W.S. Law Center Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych
Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa
Dzień dobry, za koszt uzyskania przychodu można uznać wszelkie racjonalnie i gospodarczo uzasadnione wydatki związane z najmem, których celem jest osiągnięcie przychodów, w tym również zabezpieczenie i zachowanie źródła przychodów. Kosztami uzyskania przychodu w tym przypadku są więc wszelkie wydatki ponoszone przez wynajmującego w związku z przedmiotem najmu. Będą to więc w szczególności koszt wyposażenia lokalu (podstawowe meble i sprzęt agd – o ile jednostkowy koszt zakupu nie przekracza 3500 zł). Dla celów dowodowych należałoby również ująć w umowie najmu wyposażenie przekazane najemcy, które będzie ujęte jako koszt uzyskania przychodu. Kosztem podatkowym będzie również amortyzacja lokalu. W pewnych przypadkach kosztem będzie również amortyzacja wyposażenia (w przypadku gdy jednostkowa cena zakupu wyposażenia lokalu przekracza 3500 zł). W myśl art. 23 ust. 1 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na spłatę pożyczek (kredytów), z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek (kredytów). Kosztem uzyskania przychodu nie będzie zatem cała rata kredytu lecz jedynie jej część (odsetki od kredytu).
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.