Pytanie z dnia 22 września 2016

Witam serdecznie. W jaki sposób zgłosić do Urzędu Skarbowego umowę najmu lokalu mieszkalnego. Czy korzystniejsze jest wybranie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych czy zasad ogólnych? Czy odsetki od kredytu mogę wrzucić w koszty uzyskania przychodu? Z góry dziękuje za odpowiedź.

Dzień dobry, za koszt uzyskania przychodu można uznać wszelkie racjonalnie i gospodarczo uzasadnione wydatki związane z najmem, których celem jest osiągnięcie przychodów, w tym również zabezpieczenie i zachowanie źródła przychodów. Kosztami uzyskania przychodu w tym przypadku są więc wszelkie wydatki ponoszone przez wynajmującego w związku z przedmiotem najmu. Będą to więc w szczególności koszt wyposażenia lokalu (podstawowe meble i sprzęt agd – o ile jednostkowy koszt zakupu nie przekracza 3500 zł). Dla celów dowodowych należałoby również ująć w umowie najmu wyposażenie przekazane najemcy, które będzie ujęte jako koszt uzyskania przychodu. Kosztem podatkowym będzie również amortyzacja lokalu. W pewnych przypadkach kosztem będzie również amortyzacja wyposażenia (w przypadku gdy jednostkowa cena zakupu wyposażenia lokalu przekracza 3500 zł). W myśl art. 23 ust. 1 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków na spłatę pożyczek (kredytów), z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od tych pożyczek (kredytów). Kosztem uzyskania przychodu nie będzie zatem cała rata kredytu lecz jedynie jej część (odsetki od kredytu).

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 września 2016 22:43 Obejrzało: 281 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem