Pytanie z dnia 10 września 2018
Witam,
Składałem reklamację na usługi w firmie x jako firma. W umowie zapisany jest 28 dniowy termin na rozpatrzenie wszelkich reklamacji. W tym czasie firma nie odp. na naszą reklamację, jedynie przesłali jakiś raport, który w chwili obecnej jest traktowany przez nich jako odpowiedź na reklamację. Raport nie dotyczył poruszanych kwestii ani też nie było żadnej wzmianki, iż jest to odpowiedź na reklamację. Czy po upływie regulaminowych 28 dni na rozpatrzenie reklamacji jest ona z automatu uznana za stosowną?
Pozdrawiam,
KO
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, aby ustalić, jaki jest skutek nierozpatrzenia reklamacji w określonym terminie, należy się zapoznać z umową, jaką Państwo zawarliście. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Marcin Majcherczyk Radca prawny (Od 2017)
Kancelaria Majcherczyk Prawo Gospodarcze i Budowlane Radca Prawny Marcin Majcherczyk
Aleja Walentego Roździeńskiego 188C/507, 40-203 Katowice
Dzień dobry, w przypadku reklamacji rozpoznawanych w trybie gwarancji, a tak prawdopodobnie jest w tym przypadku, konieczne jest sprawdzenie w warunkach gwarancji, czy reklamacja jest faktycznie uznana z automatu za rozpatrzoną. Jeżeli warunki gwarancji tego nie przewidują, to nie można przyjąć takiego założenia. W przypadku roszczeń z tytułu rękojmi "automatyczne" uznanie reklamacji po 14 dniach występuję tylko w przypadku roszczeń konsumentów. Z poważaniem, r.pr. Marcin Majcherczyk
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.