Pytanie z dnia 10 września 2018

Witam,

Składałem reklamację na usługi w firmie x jako firma. W umowie zapisany jest 28 dniowy termin na rozpatrzenie wszelkich reklamacji. W tym czasie firma nie odp. na naszą reklamację, jedynie przesłali jakiś raport, który w chwili obecnej jest traktowany przez nich jako odpowiedź na reklamację. Raport nie dotyczył poruszanych kwestii ani też nie było żadnej wzmianki, iż jest to odpowiedź na reklamację. Czy po upływie regulaminowych 28 dni na rozpatrzenie reklamacji jest ona z automatu uznana za stosowną?

Pozdrawiam,
KO

Dzień dobry, aby ustalić, jaki jest skutek nierozpatrzenia reklamacji w określonym terminie, należy się zapoznać z umową, jaką Państwo zawarliście. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 11 września 2018 10:43 Zmodyfikowano dnia: 11 września 2018 10:43 Obejrzało: 479 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, w przypadku reklamacji rozpoznawanych w trybie gwarancji, a tak prawdopodobnie jest w tym przypadku, konieczne jest sprawdzenie w warunkach gwarancji, czy reklamacja jest faktycznie uznana z automatu za rozpatrzoną. Jeżeli warunki gwarancji tego nie przewidują, to nie można przyjąć takiego założenia. W przypadku roszczeń z tytułu rękojmi "automatyczne" uznanie reklamacji po 14 dniach występuję tylko w przypadku roszczeń konsumentów. Z poważaniem, r.pr. Marcin Majcherczyk

Odpowiedź nr 2 z dnia 11 września 2018 11:42 Zmodyfikowano dnia: 11 września 2018 11:42 Obejrzało: 477 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.