Pytanie z dnia 15 kwietnia 2021

Witam
Sprzedałem klientowi uszczelkę za 0,60zł, odbiorca założył ją na zawór na lokomotywie i po czasie zawór przeciekał w miejscu uszczelki, po odkręceniu okazało się że uszczelka jest pęknięta i klient chce mnie obciążyć karą 3000zł za wymianę tej uszczelki. Czy mogę jakoś się bronić?
Ewentualnie jak uniknąć takich sytuacji na przyszłość?

Dzień dobry, jeżeli kara umowna w kwocie 3 000 zł był zastrzeżona w umowie sprzedaży (co jest mało prawdopodobne) to jest Pan zobowiązany do jej zapłaty. Jeżeli natomiast nie było kary umownej, a była to zwykła sprzedaż detaliczna, to dochodzenie odszkodowania jest możliwe, ale wymaga wykazania przez kupującego istnienia przesłanek odpowiedzialności odszkodowawczej w postaci zawinienia, szkody i adekwatnego związku przyczynowego między zdarzeniem powodującym rzekomą szkodę a tą szkodą. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 15 kwietnia 2021 22:13 Zmodyfikowano dnia: 15 kwietnia 2021 22:13 Obejrzało: 292 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, pytanie zasadnicze, to czy uszczelka była przeznaczona do montażu w takim miejscu i została użyta zgodnie z jej przeznaczeniem, oraz została prawidłowo zamontowana? Kupujący przede wszystkim powinien złożyć reklamację i dostarczyć wadliwą uszczelkę. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 16 kwietnia 2021 09:02 Zmodyfikowano dnia: 16 kwietnia 2021 09:02 Obejrzało: 290 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.