Pytanie z dnia 03 października 2018

Witam,
Sprzedałem nowy telewizor i wysłałem go firma kurierska. Sprzęt był bardzo dobrze zapakowany , zabezpieczony, jak również oklejony z zewnątrz czerwonymi naklejkami ostrzegawczymi typu UWAGA SZKLO, GORA NIE PRZEWRACAC.
JESTEM OSOBA FIZYCZNA, SPRZET ROWNIEZ ZOSTAL ZAKUPIONY PRZEZ OSOBE FIZYCZNA.
Niestety kupujący nie sprawdził zawartości sprzętu przy kurierze. Podpisał i odebrał. Po wyciągnięciu z pudełka okazało się,że jest pęknięta matryca.
Została zgłoszona reklamacja do firmy kurierskiej InPost, która oczywiście nie została uwzględniona oraz wina została zwalona na mnie, jako sprzedającego, że sprzęt nie był dostatecznie zabezpieczony - co oczywiście jest kompletna bzdura, bo był wyslany jako nowy, opakowany w styropian i zabezpieczony , jak wyżej opisałem.
Kupujący wystosował do mnie pismo z żądaniem zwrotu gotówki, wymianie sprzętu na nowy lub naprawie. Co w takim przypadku mogę zrobić? Czy wina całkowicie spada na mnie? Czy jednak to firma kurierska odpowiada za szkody?

Moim zdaniem , musi Pan wykonać uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi, ale niezależnie od tego, przysługiwać Panu będzie regres w stosunku do InPostu, jeśli faktycznie zawinili, tylko ich winę będzie Pan musiał wykazać sam (ciężar dowodu będzie spoczywał na Panu). Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 5 października 2018 13:01 Zmodyfikowano dnia: 5 października 2018 13:01 Obejrzało: 171 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.