Pytanie z dnia 22 listopada 2018
Witam. W czerwcu br. przewróciłem się przy domu i uderzyłem w kolano, które zaczęło mnie boleć. Po ok dwóch tygodniach dostałem się do lekarza ortopedy, ten po przeprowadzeniu badania MR stwierdził pęknięcie łąkotki kolana i skierował mnie na operację. W październiku br byłem w szpitalu, gdzie przeprowadzono mi artroskopię kolana (usunięcie łąkotki). Leczenie zakończyłem, ale kolano mnie pobolewa.
Zgłosiłem się do ubezpieczyciela (jestem ubezpieczony w PZU, grupowe, pracownicze), posiadam dokumentację: kartotekę z poradni ortopedycznej, wynik badania MR, kartę leczenia szpitalnego oraz kartotekę z przychodni poszpitalnej potwierdzająca zakończenie leczenia.
Ubezpieczyciel odmówił wypłaty mi odszkodowania z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu. otrzymałem odmowę o treści: Przedstawiona dokumentacja medyczna nie potwierdza, aby stwierdzony trwały uszczerbek na zdrowiu pozostawał w związku przyczynowo- skutkowym ze zgłoszonym zdarzeniem i opisanym mechanizmem urazowym.Przedstawiona dokumentacja medyczna nie potwierdza aby do uszkodzenia ciała doszło w wyniku nieszczęśliwego wypadku z dnia 08.06.2018 r.
Wydaje mi się, że powinienem dostać odszkodowanie z tyt. trwałego uszczerbku. Co mogę zrobić?
pzdr
Agata Paplińska Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Agata Paplińska
Warszawska 91 lok. 2, 05-092 Łomianki
Dzien dobry, sprawa wymaga w pierwszej kolejności dokładnej analizy ogólnych warunków ubezpieczenia. Po wyczerpaniu ścieżki reklamacyjnej u ubezpieczyciela, pozostaje droga sądowa. Wbrew pozorom, nie jest niemożliwe wygranie sprawy z ubezpieczycielem. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska
Podziękowałeś prawnikowi
Anna Godlewska-Chorąziak Radca prawny (Od 2018)
Kancelaria Radcy Prawnego Anna Godlewska-Chorąziak
Turoszowska 8/37, 91-025 Łódź
Musi Pan wystosować reklamację do ubezpieczyciela i zakwestionować jego stanowisko.
Podziękowałeś prawnikowi
Maciej Nowakowski Radca prawny (Od 2013)
Kancelaria Radcy Prawnego i Doradcy Podatkowego Maciej Nowakowski
Bolesława Krzywoustego 64/1, 70-251 Szczecin
Dzień dobry. Możliwe kroki do reklamacja, a po reklamacji (gdy odpowiedź będzie odmowna), złożenie wniosku do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego lub polubownego (wiem z doświadczenia, że w toku takiego postępowania ubezpieczyciel może zmienić zdanie). Wniosek o interwencję nie podlega żadnym opłatom natomiast o postępowanie polubowne 50 zł. Gdy te kroki nie poskutkują - zostaje droga sądowa. Rzecznik Finansowy w piśmie kończącym postepowanie interwencyjne bardzo szczegółowo wskazuje co można dalej. W razie gdyby potrzebna była pomoc z mojej strony - pozostaję do dyspozycji. Z poważaniem. Maciej Nowakowski.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.