Pytanie z dnia 22 listopada 2018

Witam. W czerwcu br. przewróciłem się przy domu i uderzyłem w kolano, które zaczęło mnie boleć. Po ok dwóch tygodniach dostałem się do lekarza ortopedy, ten po przeprowadzeniu badania MR stwierdził pęknięcie łąkotki kolana i skierował mnie na operację. W październiku br byłem w szpitalu, gdzie przeprowadzono mi artroskopię kolana (usunięcie łąkotki). Leczenie zakończyłem, ale kolano mnie pobolewa.

Zgłosiłem się do ubezpieczyciela (jestem ubezpieczony w PZU, grupowe, pracownicze), posiadam dokumentację: kartotekę z poradni ortopedycznej, wynik badania MR, kartę leczenia szpitalnego oraz kartotekę z przychodni poszpitalnej potwierdzająca zakończenie leczenia.

Ubezpieczyciel odmówił wypłaty mi odszkodowania z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu. otrzymałem odmowę o treści: Przedstawiona dokumentacja medyczna nie potwierdza, aby stwierdzony trwały uszczerbek na zdrowiu pozostawał w związku przyczynowo- skutkowym ze zgłoszonym zdarzeniem i opisanym mechanizmem urazowym.Przedstawiona dokumentacja medyczna nie potwierdza aby do uszkodzenia ciała doszło w wyniku nieszczęśliwego wypadku z dnia 08.06.2018 r.
Wydaje mi się, że powinienem dostać odszkodowanie z tyt. trwałego uszczerbku. Co mogę zrobić?
pzdr

Dzien dobry, sprawa wymaga w pierwszej kolejności dokładnej analizy ogólnych warunków ubezpieczenia. Po wyczerpaniu ścieżki reklamacyjnej u ubezpieczyciela, pozostaje droga sądowa. Wbrew pozorom, nie jest niemożliwe wygranie sprawy z ubezpieczycielem. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 listopada 2018 12:05 Zmodyfikowano dnia: 22 listopada 2018 12:05 Obejrzało: 363 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Musi Pan wystosować reklamację do ubezpieczyciela i zakwestionować jego stanowisko.

Odpowiedź nr 2 z dnia 22 listopada 2018 13:26 Zmodyfikowano dnia: 22 listopada 2018 13:26 Obejrzało: 363 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Możliwe kroki do reklamacja, a po reklamacji (gdy odpowiedź będzie odmowna), złożenie wniosku do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego lub polubownego (wiem z doświadczenia, że w toku takiego postępowania ubezpieczyciel może zmienić zdanie). Wniosek o interwencję nie podlega żadnym opłatom natomiast o postępowanie polubowne 50 zł. Gdy te kroki nie poskutkują - zostaje droga sądowa. Rzecznik Finansowy w piśmie kończącym postepowanie interwencyjne bardzo szczegółowo wskazuje co można dalej. W razie gdyby potrzebna była pomoc z mojej strony - pozostaję do dyspozycji. Z poważaniem. Maciej Nowakowski.

Odpowiedź nr 3 z dnia 24 listopada 2018 15:25 Zmodyfikowano dnia: 24 listopada 2018 15:27 Obejrzało: 349 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.