Pytanie z dnia 22 listopada 2018

Witam. W czerwcu br. przewróciłem się przy domu i uderzyłem w kolano, które zaczęło mnie boleć. Po ok dwóch tygodniach dostałem się do lekarza ortopedy, ten po przeprowadzeniu badania MR stwierdził pęknięcie łąkotki kolana i skierował mnie na operację. W październiku br byłem w szpitalu, gdzie przeprowadzono mi artroskopię kolana (usunięcie łąkotki). Leczenie zakończyłem, ale kolano mnie pobolewa.

Zgłosiłem się do ubezpieczyciela (jestem ubezpieczony w PZU, grupowe, pracownicze), posiadam dokumentację: kartotekę z poradni ortopedycznej, wynik badania MR, kartę leczenia szpitalnego oraz kartotekę z przychodni poszpitalnej potwierdzająca zakończenie leczenia.

Ubezpieczyciel odmówił wypłaty mi odszkodowania z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu. otrzymałem odmowę o treści: Przedstawiona dokumentacja medyczna nie potwierdza, aby stwierdzony trwały uszczerbek na zdrowiu pozostawał w związku przyczynowo- skutkowym ze zgłoszonym zdarzeniem i opisanym mechanizmem urazowym.Przedstawiona dokumentacja medyczna nie potwierdza aby do uszkodzenia ciała doszło w wyniku nieszczęśliwego wypadku z dnia 08.06.2018 r.
Wydaje mi się, że powinienem dostać odszkodowanie z tyt. trwałego uszczerbku. Co mogę zrobić?
pzdr

Dzien dobry, sprawa wymaga w pierwszej kolejności dokładnej analizy ogólnych warunków ubezpieczenia. Po wyczerpaniu ścieżki reklamacyjnej u ubezpieczyciela, pozostaje droga sądowa. Wbrew pozorom, nie jest niemożliwe wygranie sprawy z ubezpieczycielem. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 listopada 2018 12:05 Zmodyfikowano dnia: 22 listopada 2018 12:05 Obejrzało: 388 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Musi Pan wystosować reklamację do ubezpieczyciela i zakwestionować jego stanowisko.

Odpowiedź nr 2 z dnia 22 listopada 2018 13:26 Zmodyfikowano dnia: 22 listopada 2018 13:26 Obejrzało: 388 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Dzień dobry. Możliwe kroki do reklamacja, a po reklamacji (gdy odpowiedź będzie odmowna), złożenie wniosku do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego lub polubownego (wiem z doświadczenia, że w toku takiego postępowania ubezpieczyciel może zmienić zdanie). Wniosek o interwencję nie podlega żadnym opłatom natomiast o postępowanie polubowne 50 zł. Gdy te kroki nie poskutkują - zostaje droga sądowa. Rzecznik Finansowy w piśmie kończącym postepowanie interwencyjne bardzo szczegółowo wskazuje co można dalej. W razie gdyby potrzebna była pomoc z mojej strony - pozostaję do dyspozycji. Z poważaniem. Maciej Nowakowski.

Odpowiedź nr 3 z dnia 24 listopada 2018 15:25 Zmodyfikowano dnia: 24 listopada 2018 15:27 Obejrzało: 374 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem