Pytanie z dnia 11 września 2015
Witam
W dniu 03.09.2015 r. zakupiłam podręcznik do języka angielskiego w księgarni, który okazał się nie odpowiedni. W dniu 10.09.2015 roku chciałam go zwrócić, ale księgarnia nie chce towaru przyjąć mimo że upłynęło zaledwie 7 dni. Przedstawiłam paragon, a książka była nie używana a nawet nie odpakowana z folii. Sprzedawca twierdzi że nie ma żadnego przepisu prawnego, który mówi o tym iż musi towar przyjąć z powrotem. Czy to prawda i jak sobie w tej sytuacji poradzić. Nadmienię że podręcznik nie mało kosztował bo 71 zł, błąd w zakupie tkwi w złym wykazie książek przedstawionym przez szkołę.
Pozdrawiam Ewa
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Sprzedawca ma rację. Jeżeli towar nie ma wad, to nie ma obowiązku jego przyjęcia z powrotem. Inaczej jest przy zakupach przez internet, gdzie może Pani zwrócić towar w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny. A może księgarnia posiada podręcznik jakiego Pani potrzebuje i zgodzi się na wymianę, a gdyby był on tańszy to np. dokupi Pani jeszcze jakąś książkę. Z dwojga złego to byłoby lepsze wyjście. Pozostaje jeszcze spróbować sprzedać książkę na allegro czy tego typu portalu, ale to może oznaczać stratę.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.