Pytanie z dnia 11 września 2015

Witam
W dniu 03.09.2015 r. zakupiłam podręcznik do języka angielskiego w księgarni, który okazał się nie odpowiedni. W dniu 10.09.2015 roku chciałam go zwrócić, ale księgarnia nie chce towaru przyjąć mimo że upłynęło zaledwie 7 dni. Przedstawiłam paragon, a książka była nie używana a nawet nie odpakowana z folii. Sprzedawca twierdzi że nie ma żadnego przepisu prawnego, który mówi o tym iż musi towar przyjąć z powrotem. Czy to prawda i jak sobie w tej sytuacji poradzić. Nadmienię że podręcznik nie mało kosztował bo 71 zł, błąd w zakupie tkwi w złym wykazie książek przedstawionym przez szkołę.
Pozdrawiam Ewa

Sprzedawca ma rację. Jeżeli towar nie ma wad, to nie ma obowiązku jego przyjęcia z powrotem. Inaczej jest przy zakupach przez internet, gdzie może Pani zwrócić towar w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny. A może księgarnia posiada podręcznik jakiego Pani potrzebuje i zgodzi się na wymianę, a gdyby był on tańszy to np. dokupi Pani jeszcze jakąś książkę. Z dwojga złego to byłoby lepsze wyjście. Pozostaje jeszcze spróbować sprzedać książkę na allegro czy tego typu portalu, ale to może oznaczać stratę.

Odpowiedź nr 1 z dnia 13 września 2015 22:08 Obejrzało: 773 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.