Pytanie z dnia 03 maja 2023

Witam. W styczniu 2023r kupiłem panele podłogowe w jednym z marketów budowlanych. Ze względu na brak czasu zacząłem je układać dopiero w maju 2023 zatem 5 miesiecy później. Okazało się że 1/3 paneli jest krzywa i nie da sie ich ułożyć. Na opakowaniu paneli jest napisane że na reklamację jest 30dni. Ale gwarancja na panele to 15 lat tak pisze na stronie. Czy mając fakturę mogę rzadac od sklepu wymiany na inne lub zwrot gotówki?

Tak, na podstawie rękojmi. Dwa lata od zakupu ale nie później niż rok od wykrycia wady.

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 maja 2023 11:25 Zmodyfikowano dnia: 4 maja 2023 11:25 Obejrzało: 118 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Nie musi Pan korzystać z gwarancji, ale może z rękojmi, a tutaj ma Pan 2 lata na zgłoszenie wad towaru. Pytanie jak panele były przechowywane, czy nie leżały krzywo lub w wilgotnym pomieszczeniu. Ale tutaj jest domniemanie wady towaru i to sklep musi udowodnić, że było inaczej.

Odpowiedź nr 2 z dnia 4 maja 2023 20:16 Zmodyfikowano dnia: 4 maja 2023 20:16 Obejrzało: 113 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Jeżeli panele kupił Pan jako konsument to może Pan dochodzić ich wymiany bądź zwrotu pieniędzy na podstawie rękojmi w terminie 2 lat od dnia zakupu (1 rok od wykrycia wady). Jeżeli panele kupił Pan w ramach prowadzonej działalności to rękojmia mogła zostać ograniczona w umowie. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 3 z dnia 4 maja 2023 23:31 Zmodyfikowano dnia: 4 maja 2023 23:31 Obejrzało: 113 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.