Pytanie z dnia 03 maja 2023
Witam. W styczniu 2023r kupiłem panele podłogowe w jednym z marketów budowlanych. Ze względu na brak czasu zacząłem je układać dopiero w maju 2023 zatem 5 miesiecy później. Okazało się że 1/3 paneli jest krzywa i nie da sie ich ułożyć. Na opakowaniu paneli jest napisane że na reklamację jest 30dni. Ale gwarancja na panele to 15 lat tak pisze na stronie. Czy mając fakturę mogę rzadac od sklepu wymiany na inne lub zwrot gotówki?
Marcin Lasota Radca prawny (Od 2016)
Siwek, Szmit & Lasota Kancelaria Radców Prawnych
IX Wieków Kielc 16 lok. 2, 25-516 Kielce
Tak, na podstawie rękojmi. Dwa lata od zakupu ale nie później niż rok od wykrycia wady.
Podziękowałeś prawnikowi
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Nie musi Pan korzystać z gwarancji, ale może z rękojmi, a tutaj ma Pan 2 lata na zgłoszenie wad towaru. Pytanie jak panele były przechowywane, czy nie leżały krzywo lub w wilgotnym pomieszczeniu. Ale tutaj jest domniemanie wady towaru i to sklep musi udowodnić, że było inaczej.
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry, Jeżeli panele kupił Pan jako konsument to może Pan dochodzić ich wymiany bądź zwrotu pieniędzy na podstawie rękojmi w terminie 2 lat od dnia zakupu (1 rok od wykrycia wady). Jeżeli panele kupił Pan w ramach prowadzonej działalności to rękojmia mogła zostać ograniczona w umowie. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.