Pytanie z dnia 21 stycznia 2022

Witam we wrzesniu zakupilam panele i drzwi wszystko z montazem w grudniu po montazu zostal uregulowany rachunek potwierdzenie sprzedawcy esemesem przy wystawieniu faktury okazalo sie ze sprzedawca nie zsumowal na zamowieniu drzwi w koncowym rozliczeniu przeoczył .Po miesiacu zastraszania Mnie sadem zgodziłam sie zaplacic połowe kwoty zostala wystawiona faktura korygujaca wcześniej byłam u prawnika i zapłaciłam za porade czy moge w jakis sposob uzyskac zwrorot poniesionych kosztów ze strony sklepu .Sprzedawca wogóle nie poczuwa sie do winy z powodu tego że się pomylił i to przez niego zostałam naciągnięta na dodatkowy koszta

Witam. Szczerze powiedziawszy, to nie musiała Pani płacić ani złotówki za drzwi, których sprzedawca "zapomniał zsumować". To był jego błąd. Nie Pani go spowodowała, ani też nie byłaby Pani rozsądnie ustalić, czy zapłacona cena obejmuje panele i drzwi czy tylko panele bez drzwi i to z omyłki sprzedawcy. Czy kwoty te były istotnie różne? Poza tym zapowiedź skierowania sprawy do sądu może być uznana za groźbę karalną, jeżeli z okoliczności sprawy obiektywnie wiadomo, że roszczenie sprzedawcy jest oczywiście bezzasadne - brak podstaw faktycznych i prawnych. Ale do rzeczy. W polskim prawie nie ma obowiązku korzystania z adwokata, jedynie w ściśle określonych przypadkach. Poza tym żądanie zwrotu kosztów adwokackich zasadniczo jest możliwe tylko w postępowaniach sądowych czyli na etapie sądowych a nie pozasądowym. Zatem by rozwiązać sprawę ze sprzedawcą na etapie przedsądowym nie musiała Pani skorzystać z pomocy adwokata. W efekcie żądanie zwrotu tych kosztów - w mojej ocenie - nie jest realne. Nie poniosła bowiem Pani żadnej szkody - koszty usługi adwokackiej nie mogą być tu kwalifikowane jako szkoda po Pani stronie, którą powinien naprawić sprzedawca, niezależnie od faktu, że jego działanie było zawinione

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 stycznia 2022 00:08 Zmodyfikowano dnia: 22 stycznia 2022 00:08 Obejrzało: 320 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Jeśli sprzedawca się pomylił na swoją niekorzyść i dodatkowo Pani zyskała, to domaganie się zwrotu za usługę prawnika nie znajduje podstaw prawnych. Nie rozumiem z czego wynika, że została Pani naciągnięta.

Odpowiedź nr 2 z dnia 22 stycznia 2022 00:28 Zmodyfikowano dnia: 22 stycznia 2022 00:28 Obejrzało: 320 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Usługi prawne w ustalonej cenie:

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.