Pytanie z dnia 07 sierpnia 2018
Witam, wraz z partnerką chcieliśmy się wybrać na wakacje, zakupiliśmy je poprzez ogólną wyszukiwarkę internetową, a potem otrzymaliśmy kontakt bezpośrednio od biura turystycznego poprzez który mieliśmy wyjechać. Otrzymaliśmy umowę, którą mieliśmy zabrać ze sobą, jednakże żadna ze stron nie złożyła na niej podpisu. Okazało się że partnerce skończyła się data ważności dowodu osobistego i musieliśmy wyjść z autokaru. Rozmawiając z dyrektorem biura turystycznego w celu przesunięcia wakacji na inny termin, usłyszałem że ponieśli koszty i może być tak że będę musiał zapłacić całość wakacji żeby pojechać ponownie, a te pieniądze które już wpłaciłem przepadły, bo nie zwracają kosztów. Czy mają do tego prawo jeżeli umowa nie została podpisana przez żadne ze stron ?
Jolanta Otworowska Adwokat (Od 2009)
Adwokat Otworowska Jolanta. Kancelaria adwokacka
Dworcowa 1, 41-500 Chorzów
Dzień dobry, usługa turystyczna powinna zostać potwierdzona umową. Z drugiej strony prawidłowość posiadania ważnych dokumentów spoczywa na uczestniku wycieczki. Umowa, nawet ustna, zostałaby zrealizowana, na skutek okoliczności powstałych po stronie uczestnika, świadczenia nie zostały jej udzielone. Uważam, ze biuro nie ma obowiązku zwrotu wpłaconych kwot. Pozdrawiam.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.