Pytanie z dnia 03 kwietnia 2018

Witam,
wynajmuję mieszkanie. Właściciela w zeszłym roku informowałam, iż wybija wode w brodziku pod prysznicem, że są niedrożności - nie wiadomo gdzie nastąpił zator (prawdopodobnie w pionie) gdyż użycie kreta nic nie pomogło, woda stała w brodziku ponad 1 dzień zanim właściciel przysłał ekipę, która się tym zajęła. W związku z tą sytucają sąsiad poniżej został zalany.
Właściciel chciał obciążyć mnie kosztami remontów.
minęło 3 miesiące od zaistniałej sytuacji remont jeszcze się nie odbył a na nowo pojawił się problem z odpływem wody. Właściciel mieszkania został o tym fakcie niezwłocznie poinformowany. 2 tygodnie nikt się nie pojawił ponieważ właściciel powiedział, iż hydraulik jest na urlopie. Doszło do ponownego zalania sąsiada z domu ponieważ spod brodzika wyciekła znowu woda.

Czy zgodnie z prawem właściciel mieszkania może obciążyć mnie kosztami za pierwszy i drugi remont mieszkania sąsiada + remont obecnego mieszkania?

Odpowiedzialnosc zalezy od dochowania przez najemce starannosci w swoich obowiazkach powiadamiania, a w przypadku powaznych awarii zagrazajacych natuchmiastowymi szkodami najemca ma obowiazek przy braku szybkiej reakcji wynajmujacego wezwac ekipe lub sluzby na jego koszt. Dosc ocenne sa przedstawione sytuacje (szczegolnie pierwsze zalanie bo szkoda nastapila w ciagu 1 dnia), co do 2 zalania widze zaniedbania wlasciciela i to jemu przypisywalabym wine. Moze mieszkanie bylo ubezpieczone? Albo powodem zalania bylo pekniecie/wady instalacji znajdujacych sie w czesciach wspolnych budynku (nie w tym lokalu)?

Odpowiedź nr 1 z dnia 3 kwietnia 2018 22:49 Zmodyfikowano dnia: 3 kwietnia 2018 22:49 Obejrzało: 239 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.