Pytanie z dnia 18 czerwca 2018
Witam,
wystawiłam na sprzedaż suknię ślubną, otrzymałam zapytanie od p. ....... w Anglii o jej zakupie. Wysłałam na maila cenę sukienki wraz z kosztami przesyłki i po jej akceptacji takze dane do przelewu. Następnego dnia otrzymałam maila z banku Colony Bank Of Asia oo przygotowaniu przelewu i wykonaniu go po otzrymaniu potwierdzenia wysłania sukni. Suknię wysłałam do Czech zgodnie z prośbą kubującego. Po wysłaniu potwierdzenia nadania przesyłki zarówno do banku jak i do kupującego otrzymałam maila o konieczności wpłacenia kwoty 450 PLN przez MoneyGram do córki p. ...... jako International Bank Tax Charges Commission Fee - zapłaciłam. Teraz otrzymuję maile że muszę zapłacić kolejne 850 PLN żeby odblokować konto i otrzymać łączną kwotę 2350 (1100 koszt sukienki + 400 i 850). Proszę o pomoc w tej sprawie, nie mam zamiaru płacić kolejnych pieniędzy, ale nie wiem czy jest jakiś sposób żeby odzyskać swoją należność.
Michał Okoniewski Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Michał Okoniewski
Królowej Jadwigi 25/1, 64-100 Leszno
Dzień dobry, obawiam się, że to sprawa podobna, jak z nigeryjskimi książętami i innymi afrykańskimi spadkobiercami milionowych fortun. Pomocy proszę szukać na Policji i u rzecznika praw konsumentów, ale z nie liczyłbym na efekty.
Podziękowałeś prawnikowi
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Obawiam, się że została Pani oszukana, a maile od rzekomych instytucji finansowych są fałszywe. Przecież to Pani miano zapłacić, więc jak to możliwe aby Pani płaciła za możliwość otrzymania zapłaty za suknię. Radzę wydrukować wszystkie te maile i przelewy i złożyć na policji zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa oszustwa.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.