Pytanie z dnia 29 września 2015

Witam,
z dniem 30.09.2015r. pracodawca rozwiązuje ze mną umowę (pełny etat, na czas określony do 30.04.2017r.) z powodu likwidacji spółki cywilnej.
Chciałabym się dowiedzieć czy w takim wypadku należy mi się odprawa,a jeżeli tak to w jaki sposób bez konfliktu można ją otrzymać .Pytam iż mój pracodawca nie wyjdzie osobiście z tą inicjatywą.
Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedz

Dzień dobry Istnieją dwie formy odprawy w przypadku rozwiązania umowy o pracę. Podała Pani zbyt mało informacji aby szczegółowo odpowiedzieć, w związku z tym moja odpowiedź będzie bardziej teoretyczna. Istnieje wiele przedsiębiorstw, gdzie regulamin pracy czy zasady wynagradzania przewidują odprawę w przypadku rozwiązania umowy o pracę. Takie zapisy mogą również znaleźć się w samej umowie. Wtedy wszystkie zasady wypłaty tej odprawy reguluje ta swoista umowa pomiędzy pracownikiem a pracodawcą. Ta odprawa nie jest obowiązkowa - jeśli nie ma jej we wskazanych dokumentach to nie przysługuje. W przepisach istnieje druga forma odprawy. Zobowiązuje ona do wypłaty pracownikowi odpowiedniej wysokości świadczenia w przypadku wypowiedzenie umowy o pracę z przyczyn nie leżących po stronie pracownika. Tak więc nie będzie się należała, jeśli umowa została rozwiązana na porozumieniem stron. Ale obowiązek ten dotyczy jedynie przedsiębiorstw, które zatrudniają co najmniej 20 pracowników. Jeśli spóła w której Pani pracowała nie zatrudniała 20 pracowników, to zapisy tej ustawy nie stanowią podstawy do wypłaty odprawy. Jeśli spełnia Pani wymogi do otrzymania tej odprawy proszę o kontakt mailowy, napiszę więcej szczegółów. Adwokat Anna Tarnawska biuro@kancelaria-tarnawska.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 września 2015 10:35 Obejrzało: 426 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dziękuję za odpowiedz Firma w której pracowałam jest małą gastronomią liczącą razem z pracodawcą 7 zatrudnionych osób .Z odpowiedzi wynika,że nie należy nam się odprawa ani żadne inne świadczenia,no cóż szkoda. Mam jeszcze jedno pytanie,proszę mi powiedzieć czy pracodawca może nas zwolnic z dnia na dzień bez zachowania okresu wypowiedzenia.Opiszę jak to się wszystko od dnia wczorajszego potoczyło.Pracodawca z dniem wczorajszym poinformował nas iż z dniem 30.09.2015 rozwiązuje z nami umowy,z powodu likwidacji zakładu pracy,czyli nie zachował okresu wypowiedzenia,w świetle prawa od jutra będę osobą bezrobotną mam nadzieję że z prawem do zasiłku,czy z racji tej że nie został zachowany odpowiedni czas wypowiedzenia coś możemy z tym zrobić?.Tak naprawdę firma zamyka swoją działalność dopiero z dniem 31.10.2015r, A.Wilczyńska

Wysłano: 29 września 2015 22:34
Na pewno chcesz usunąć wpis?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.