Pytanie z dnia 09 listopada 2018

Witam. Zakupiłam zestaw mebli do otwieranego przeze mnie żłobka i termin realizacji tego zamówienia przypadał na 7września br.Do tej pory, nie otrzymałam jednak opłaconych mebli, choć termin upłynął 9tygodni temu.Z tygodnia na tydzień Sprzedawca zapewnia,że już w następnym tygodniu je otrzymam,ale przestałam już w te zapewnienia wierzyć.Zakupu dokonałam jako osoba fizyczna,jednak w trakcie realizacji zlecenia otworzyłam już działalność gospodarczą i Rzecznik Praw Konsumenta odmawia pomocy, gdyż nie uznaje mnie za Konsumenta,a za Przedsiębiorcę. Co mogę zrobić by wymusić na Sprzedawcy niezwłoczną dostawę towaru? W ramach rekompensaty za zwłokę,wynegocjowałam ze Sprzedawcą montaż tych mebli,jednak ani mebli ani montażu Sprzedawca wciąż nie zapewnił.Czy w grę wchodzi tylko droga sądowa? Nadmienić muszę,że nie mam już czasu by wypowiedzieć umowę i zlecać produkcję mebli innej firmie,gdyż od sierpnia ponoszę koszta związane z prowadzeniem działalności gosp.która wciąż nie przynosi dochodu i chciałbym jak najszybciej dostać opłacone meble by wreszcie przyjmować Klientów.Żłobek nie może funkcjonować bez mebli i nie uzyska żadnych odbiorów póki nie zostanie urządzony,więc de facto nie funkcjonuje i przynosi straty. Proszę o poradę.
Joanna.

Witam, nie przychodzi mi nic innego, jak pisemnie wezwać sprzedawcę do wykonania umowy do konkretnie wskazanego dnia pod rygorem odstąpienia od umowy, co spowoduje nie tylko obowiązek zwrotu potencjalnej zaliczki, ale także naprawienia wyrządzonej szkody, którą mu Pani dokładnie wyliczy. Pozdrawiam, Grzegorz Kantecki

Odpowiedź nr 1 z dnia 9 listopada 2018 16:46 Zmodyfikowano dnia: 9 listopada 2018 16:46 Obejrzało: 330 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, w praktyce istnieją dwa sposoby rozwiązania tej sprawy: 1. droga polubowna i 2. droga sądowa. Ze względu na to, że zależy Pani na czasie sugerowałabym wybranie opcji pierwszej. Biorąc pod uwagę to, że nie skutkowaly indywidualne prośby, proszę zastanowić się nad przekazaniem sprawy do poprowadzenia przez prawnika. Czy wysyłała Pani wezwania do dotrzymania terminu pisemnie lub mailowo? Pozdrawiam, radca prawny Kinga Konopelko

Odpowiedź nr 2 z dnia 11 listopada 2018 15:36 Zmodyfikowano dnia: 11 listopada 2018 15:36 Obejrzało: 322 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.