Pytanie z dnia 21 maja 2020

Witam zakupułam stół w firmie X. Stół został przywieziony przez kuriera gdyż akurat ten model był wyłącznie do dowodu do klijeta, nie można było odebrać go w sklepie. Blat stołu był bardzo uszlodzony 29.04.2020 zgłosiłam reklamację zgodnie z informacją po 14 dniach powinnam dostać odpowiedź. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałam żadnej informacji. Kontaktowałam się również telefonicznie z działem reklamacji dostawałam informację że wysyłają informację do osoby która się tym zajmuje. Proszę o pomoc co mogę zrobić aby odzyskać pieniądze lub dobry produkt

Można w tym wypadku odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy, nie tylko na zasadzie reklamacji ewentualnie można żądać obniżenia ceny. .

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 maja 2020 19:00 Zmodyfikowano dnia: 22 maja 2020 19:00 Obejrzało: 235 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Brak odpowiedzi przedsiębiorcy na reklamację w terminie 14 dni od otrzymania żądania konsumenta skutkuje uznaniem tego żądania w zakresie i treści wskazanym w reklamacji. Powyższe oznacza, że przedsiębiorca jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich zawartych w reklamacji żądań: naprawy, wymiany towaru lub obniżenia jego ceny. W tej sytuacji, ma Pani możliwość wezwania przedsiębiorcy do wykonania żądanego działania, wyznaczając mu rozsądny termin. Jeżeli przedsiębiorca nie zastosuje się do tego, to będzie Pani mogła od umowy odstąpić, a także skierować sprawę na drogę postępowania sądowego. Jest to rozwiązanie o tyle korzystne, że w postępowaniu sądowym, przedsiębiorca nie ma możliwości powoływania się na brak wad produktu. Natomiast konsument musi jedynie udowodnić fakt przekroczenia czternastodniowego terminu przez sprzedawcę. Pozdrawiam Adwokat Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 maja 2020 11:15 Zmodyfikowano dnia: 23 maja 2020 11:15 Obejrzało: 233 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.