Pytanie z dnia 28 maja 2020
Witam , zamówiłam towar od osoby z Olx , w emailu wysłałam dane do faktury natomiast dane do wysyłki miały być inne , sprzedawca wysłał towar na adres do faktury w dodatku błędny i towar przyszedł opóźniony , nie został przezemnie odebrany , przesyłka była pobraniowa .teraz grozi mi sądem , jakie mam prawa
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, jeśli to błąd sprzedawcy, to nie ma się czego bać. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. W sytuacji, w której sprzedawca wysłał towar na błędny adres, to na nim spoczywa całkowita odpowiedzialność zarówno za towar, jak i za niedojście transakcji do skutku. Tym samym sprzedawca nie ma żadnych podstaw do wysnuwania oskarżeń przeciwko Pani. Natomiast katalog możliwych do podjęcia działań uzależniony jest od tego czy towar kupiła Pani jako osoba fizyczna czy też "na firmę". Jeżeli jako osoba fizyczna, to może Pani m.in. odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Jeżeli na "firmę" to można m.in. odstąpić od umowy powołując się na wady w jej wykonaniu ze strony sprzedawcy albo żądać obniżenia ceny na podstawie rękojmi. W razie pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego. Pozdrawiam Adwokat Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996 Bolesławiec, ul. Daszyńskiego 29
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.