Pytanie z dnia 28 maja 2020

Witam , zamówiłam towar od osoby z Olx , w emailu wysłałam dane do faktury natomiast dane do wysyłki miały być inne , sprzedawca wysłał towar na adres do faktury w dodatku błędny i towar przyszedł opóźniony , nie został przezemnie odebrany , przesyłka była pobraniowa .teraz grozi mi sądem , jakie mam prawa

Dzień dobry, jeśli to błąd sprzedawcy, to nie ma się czego bać. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 maja 2020 08:01 Zmodyfikowano dnia: 29 maja 2020 08:01 Obejrzało: 319 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. W sytuacji, w której sprzedawca wysłał towar na błędny adres, to na nim spoczywa całkowita odpowiedzialność zarówno za towar, jak i za niedojście transakcji do skutku. Tym samym sprzedawca nie ma żadnych podstaw do wysnuwania oskarżeń przeciwko Pani. Natomiast katalog możliwych do podjęcia działań uzależniony jest od tego czy towar kupiła Pani jako osoba fizyczna czy też "na firmę". Jeżeli jako osoba fizyczna, to może Pani m.in. odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Jeżeli na "firmę" to można m.in. odstąpić od umowy powołując się na wady w jej wykonaniu ze strony sprzedawcy albo żądać obniżenia ceny na podstawie rękojmi. W razie pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego. Pozdrawiam Adwokat Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996 Bolesławiec, ul. Daszyńskiego 29

Odpowiedź nr 2 z dnia 29 maja 2020 20:30 Zmodyfikowano dnia: 29 maja 2020 20:30 Obejrzało: 313 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.