Pytanie z dnia 18 maja 2023
Witam. Zamówiłem drzwi do domu na profilu handlowym na Facebooku. W rozmowie uzgodnione zostały szczegóły zakupu oraz usługa montażu. Myśląc że rozmawiam z jakąś małą firmą poprosiłem o fv proforme aby zaliczkować usługę. Oczywiście Pan stwierdził że nie ma takiej potrzeby. Naiwnie myśląc że fv otrzymam po montażu. Panowie przyjechali zamontowali drzwi, oświadczyli że zapomnieli klamek i że doślą je następnego dnia i sam sobie założę. Bez klamek nie mogłem w pełni sprawdzić czy drzwi są poprawnie zamontowane. Niestety okazało się że ościeżnice odstają, drzwi ocierają o podłogę lub w ogóle nie można ich zamknąć bez trzaskania. Zapłaciłem za drzwi i montaż po złożeniu drzwi nie wiedząc jeszcze o tych usterkach. Pan zapytany o fakturę oświadczył że wieczorem wyślę.
Owy pan od prawie 2 tygodni nie chcę wystawić faktury ani za drzwi, ani za montaż. Okłamuje że już wysłał, że jutro a teraz milczy. Nie ma zamiaru poprawić źle osadzonych drzwi. Konsultowałem się z innymi fachowcami i mówią że to nie jest prawidłowy montaż dlatego drzwi odstają itd. Wycenili poprawę tego na 850 zł.
Cała rozmowa jest udokumentowana na Messenger.
Jak ja mogę wymusić wystawienie faktury za drzwi i montaż?
Jak mam wymusić poprawienie niewłaściwego montażu. Nie mam faktury, na jakiej podstawie domagać się wykonania naprawy na gwarancji ?
Marcin Lasota Radca prawny (Od 2016)
Siwek, Szmit & Lasota Kancelaria Radców Prawnych
IX Wieków Kielc 16 lok. 2, 25-516 Kielce
Nie trzeba faktury, żeby żądać naprawy.
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry, należy wezwać na piśmie do wydania dokumentu zapłaty i sformułować stosowne roszczenia do wykonawcy w zakresie naprawy. Pozdrawiam, adwokat Alicja Kociemba.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.