Pytanie z dnia 23 stycznia

Witam zgłosiłam wadę komputera z tytułu gwarancji. Sprzedający sam wysłał kuriera po jego odbiór. Stacja komputerowa została zapakowana w karton zaklejona taśma, na drugi dzień sprzedający zgłosił że stacja została uszkodzona w transporcie, wysłał zdjęcia i rzeczywiście zniszczenia są poważne. W tym momencie twierdzą że wymienili obudowę na swój koszt wadę jaka wystąpiła usuneli (wymiana karty graficzne) I na postawie tej reklamacji odsyłają towar. Nie zgadzam się z tym ponieważ komputer został uszkodzony w transporcie lub serwisie uszkodzenia były na tyle poważne że mam prawo podejrzewać ze dysk czy płyta główna ma wewnętrzne uszkodzenia. Co mogę z tym zrobić. Prosiłam o pomoc allegro ale oni również opierają się na zgłoszonej reklamacji a nie na uszkodzeniach powstałych podczas transportu lub w serwisie, nie wiem nie mam pokazanego protokołu szkody. Proszę eo szybką odpowiedź.

W tej sytuacji, jako że zgłoszona wada komputera została usunięta, a uszkodzenia powstałe w transporcie lub serwisie nie zostały uwzględnione w protokole szkody, dalsze kroki zależą od Twoich oczekiwań. Jeśli chcesz odzyskać odszkodowanie za uszkodzenia: - Zgłoś sprawę do ubezpieczyciela firmy kurierskiej lub serwisu. - Zbierz dowody na uszkodzenia (zdjęcia, protokół szkody, korespondencja ze sprzedającym). - Skonsultuj się z prawnikiem specjalizującym się w sprawach odszkodowawczych. Jeśli chcesz uzyskać nowy, nieuszkodzony komputer: - Skontaktuj się ze sprzedającym i poinformuj o niezgodności towaru z umową. - Zaproponuj rozwiązanie w postaci wymiany komputera na nowy. - W razie odmowy ze strony sprzedającego, możesz skorzystać z procedury reklamacyjnej lub dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Pamiętaj, że masz prawo do reklamacji z tytułu rękojmi przez 2 lata od daty zakupu.

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 stycznia 2025 20:16 Zmodyfikowano dnia: 30 stycznia 2025 20:16 Obejrzało: 13 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.