Pytanie z dnia 23 stycznia
Witam zgłosiłam wadę komputera z tytułu gwarancji. Sprzedający sam wysłał kuriera po jego odbiór. Stacja komputerowa została zapakowana w karton zaklejona taśma, na drugi dzień sprzedający zgłosił że stacja została uszkodzona w transporcie, wysłał zdjęcia i rzeczywiście zniszczenia są poważne. W tym momencie twierdzą że wymienili obudowę na swój koszt wadę jaka wystąpiła usuneli (wymiana karty graficzne) I na postawie tej reklamacji odsyłają towar. Nie zgadzam się z tym ponieważ komputer został uszkodzony w transporcie lub serwisie uszkodzenia były na tyle poważne że mam prawo podejrzewać ze dysk czy płyta główna ma wewnętrzne uszkodzenia. Co mogę z tym zrobić. Prosiłam o pomoc allegro ale oni również opierają się na zgłoszonej reklamacji a nie na uszkodzeniach powstałych podczas transportu lub w serwisie, nie wiem nie mam pokazanego protokołu szkody. Proszę eo szybką odpowiedź.
Paweł Skwarek Radca prawny (Od 2011)
Adwokat, Radca Prawny, Doradca Podatkowy, Doradca Restrukturyzacyjny
Przyczółkowa 400, 02-962 Warszawa
W tej sytuacji, jako że zgłoszona wada komputera została usunięta, a uszkodzenia powstałe w transporcie lub serwisie nie zostały uwzględnione w protokole szkody, dalsze kroki zależą od Twoich oczekiwań. Jeśli chcesz odzyskać odszkodowanie za uszkodzenia: - Zgłoś sprawę do ubezpieczyciela firmy kurierskiej lub serwisu. - Zbierz dowody na uszkodzenia (zdjęcia, protokół szkody, korespondencja ze sprzedającym). - Skonsultuj się z prawnikiem specjalizującym się w sprawach odszkodowawczych. Jeśli chcesz uzyskać nowy, nieuszkodzony komputer: - Skontaktuj się ze sprzedającym i poinformuj o niezgodności towaru z umową. - Zaproponuj rozwiązanie w postaci wymiany komputera na nowy. - W razie odmowy ze strony sprzedającego, możesz skorzystać z procedury reklamacyjnej lub dochodzić swoich praw na drodze sądowej. Pamiętaj, że masz prawo do reklamacji z tytułu rękojmi przez 2 lata od daty zakupu.
Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.