Pytanie z dnia 01 grudnia 2015
Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc. Dnia 20.10 dokonałam zakupu u osoby prywatnej na kwotę blisko 800zł. Kwestie sprzedazy byly ustalane drogą mailową. Wczesniejsze transakcje u w/w osoby, zawsze konczyly sie pomyslnie. Przelalam więc nalezność na konto sprzedającej. Towar zostal wyslany, niestety paczka została zagubiona przez firme przewozową. Niestety sprzedająca uchyla się od zwrotu należnosci, uzalezniając jej zwrot od rozpatrzenia reklamacyjnego firmy przewozowej. Niestety ta, nie jest skora do wyplaty odszkodowania, pomimo, iz paczka byla ubezpieczona. Sprawa ciągnie się już ponad miesiąc, rozpaczliwe próby odzyskania pieniedzy nie zdają egzaminu, a sprzedająca pokpiewa z moich działań. Dowiedziałam się od firmy przewozowej, że sprzedająca ubiega się o odszkodowanie 4500zł za zaginioną przesyłkę, pomimo, iz ubezpieczenie opiewało na kwote 2000zł. Klarowny jest więc fakt, iż chce się wzbogacić. Bardzo proszę o pomoc, kto jest w tym wypadku odpowiedzialny za zagubienie przesyłki, czy sprzedająca powinna mi zwrócić należność? Na jakich paragrafach mogłabym ewentualnie sie oprzeć? Jestem w tej sytuacji osobą poszkodowaną, gdyż nie otrzymałam ani towaru, ani zwrotu wpłaty.
Dzień dobry, w tej sprawie istotne znaczenie ma okoliczność czy transakcja dotyczyła przedsiębiorcy czy konsumenta. Jak rozumiem sprzedająca jest przedsiębiorcą. Jaki zaś jest Pani status? Czy sprzedaży dokonano w związku z prowadzoną przez Panią działalnością gospodarczą? Proszę również o informacje kto dokonał wyboru przewoźnika - sprzedająca czy kupująca oraz czy korespondencja mailowa zawiera jakieś ustalenia w tym zakresie?
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.