Pytanie z dnia 14 października 2015
Witam!Pracuję w firmie będącej sp.z o.o.Od kilku miesięcy pensje są nam wypłacane na 2 lub nawet 3 raty,choć według regulaminu powinny być wypłacane 10-go każdego miesiąca.Zakład tłumaczy się trudnościami finansowymi i w pierwszej kolejności kupuje produkty potrzebne do produkcji.W tym miesiącu jednak nie dostaliśmy jeszcze nawet zaliczek a przecież też mamy swoje zobowiązania finansowe-opłaty,raty itp.,że o zwykłych codziennych zakupach nie wspomnę.Czy zakład może tak postępować a jeśli nie,to czy my-pracownicy możemy w jakiś sposób zaprotestować przeciwko takiemu traktowaniu nas,bo z miesiąca na miesiąc jest tylko gorzej z wypłatami.Z góry dziękuję za jakąkolwiek radę w imieniu załogi.
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Zakład pracy nie ma prawa wypłacać pensji na raty. Mogą Państwo zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy o takim procederze. Może się Pani także zwolnić bez zachowania okresu wypowiedzenia, z winy pracodawcy, ale rozumiem że to nie jest wyjście z sytuacji.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.