Pytanie z dnia 14 października 2015

Witam!Pracuję w firmie będącej sp.z o.o.Od kilku miesięcy pensje są nam wypłacane na 2 lub nawet 3 raty,choć według regulaminu powinny być wypłacane 10-go każdego miesiąca.Zakład tłumaczy się trudnościami finansowymi i w pierwszej kolejności kupuje produkty potrzebne do produkcji.W tym miesiącu jednak nie dostaliśmy jeszcze nawet zaliczek a przecież też mamy swoje zobowiązania finansowe-opłaty,raty itp.,że o zwykłych codziennych zakupach nie wspomnę.Czy zakład może tak postępować a jeśli nie,to czy my-pracownicy możemy w jakiś sposób zaprotestować przeciwko takiemu traktowaniu nas,bo z miesiąca na miesiąc jest tylko gorzej z wypłatami.Z góry dziękuję za jakąkolwiek radę w imieniu załogi.

Zakład pracy nie ma prawa wypłacać pensji na raty. Mogą Państwo zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy o takim procederze. Może się Pani także zwolnić bez zachowania okresu wypowiedzenia, z winy pracodawcy, ale rozumiem że to nie jest wyjście z sytuacji.

Odpowiedź nr 1 z dnia 14 października 2015 21:54 Obejrzało: 257 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.