Pytanie z dnia 23 czerwca 2017
Witam.Tydzień temu w piątek kupiłem od handlarza używany samochód Marki Audi A6. Sprzedawca zapewniał mnie że samochód jest 100% sprawny i nic nie jest w nim zepsute. Co się okazało na drugi dzień jak pojechałem do mechanika stwierdził ze coś nie za ciekawego się dzieje z silnikiem,wiec pojechałem do serwisu i co się okazało ze koszt naprawy może wynieść ok 6tys złotych jak nie więcej. O tym fakcie poinformowałem sprzedawce.On powiedział ze możemy podzielić się kosztami na pol, ale ja nie jestem w stanie dać tyle za naprawę bo mnie nie stać. Moje pytanie to co najlepiej zrobić w tym przypadku, czy mogę oddać mu samochód i żądać zwrotu całości pieniędzy? PS na fakturze była cena 26500zl a do reki dostał 32000zl ? A jak powiedziałem mu ze chce oddać samochód to powiedział mi ze będzie problem bo on nie mam już tych pieniędzy bo wpłacił je na kredyt. Proszę o poradę bo nie wiem co mam zrobić.pozdrawiam
Katarzyna Klemba Radca prawny (Od 2015)
Katarzyna Klemba Kancelaria Radcy Prawnego
Wróblewskiego 18 Piętro 10, 90-364 Łódź
Witam serdecznie. Stan faktyczny wymaga pewnego doprecyzowania. Mianowicie: 1. czy zawieraliście Państwo pisemna umowę sprzedaży ? Jeśli tak, to czy wspomniano w niej o usterkach samochodu? 2. jakiego w ogóle typu są to usterki ? 3. w jakiej relacji pozostaje Pan do sprzedającego ? Jest napisane, że kupił Pan auto od handlarza? Czy jest to relacja przedsiębiorca (sprzedawca) - konsument (Pan) ? Czy też relacja konsument-konsument? 4. czy ograniczyliście lub wyłączyliście w umowie uprawnienia z tytułu rękojmi za wady ? Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzenia moich blogów: e-prawopracy.pl oraz potwojejstronie.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.