Pytanie z dnia 26 kwietnia 2016
WITAM,Złożyłem jako Stowarzyszenie Zgodnie z art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.) miasto może zlecić, na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ww. ustawy, realizację zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert, czyli przyznać dotację na realizację zadania w trybie tzw. małego grantu.
Co zrobić jak gmina nie udziela żadnej odpowiedzi??Czy miasto może milczeć ? Czy gmina nie ma obowiązku publikacji w BIP?
Piotr Kalina Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Kalina "U prawnika"
Sławomira 43, 61-063 Poznań
Dzień dobry, w pierwszej kolejności zalecałbym kontakt telefoniczny z urzędem w sprawie Państwa oferty, ewentualnie krótkie pismo. Gmina powinna udzielić Państwu odpowiedzi niezależnie od sposobu załatwienia sprawy. Należy przyjąć, że organ nie ma obowiązku publikacji oferty w BIP, jeśli nie udziela na jej podstawie dotacji. Gdyby było inaczej, organ po publikacji oferty i rozpatrzeniu uwag byłby zobligowany do zawarcia umowy z każdą organizacją pozarządową, która złoży ofertę. Taka interpretacja byłaby sprzeczna z treścią przepisu art. 19a ust. 1 ustawy, który upoważnia organ do udzielenia dotacji, ale nie nakłada na organ takiego obowiązku. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.