Wniosek o świadczenie 500+.
Pytanie z dnia 03 lutego 2020
Chodzi o problem z 500+. Mianowicie o dwa wnioski. Pierwszy wniosek za rok 2018/2019 złożyłam w urzędzie w miejscu zamieszkania. Ponieważ, mąż pracował w Czechach to wniosek został przesłany do Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu w celu rozpatrzenia. Po czekaniu, po 7 miesiącach otrzymałam decyzję, został mi przyznany dodatek dyferencyjny, a mąż musiał starać się o rodzinne w Czechach. Rodzinne nie zostało przyznane, ponieważ mąż za dużo zarabiał. Decyzję odmowną odesłałam do urzędu, tak jak mi powiedziała Pani na infolinii. Decyzję tą wysłał urząd czeski w maju a ja ponownie we wrześniu. Nie otrzymałam odpowiedzi ani zwrotu pieniędzy (ok. 1000zł).
Drugi wniosek złożyłam w lipcu 2019 na dwójkę dzieci. Tak samo jak w przypadku pierwszego, wniosek został wysłany do DUW we Wrocławiu. Ale mąż od listopada pracuje już na terenie Polski, ja również na umowę zlecenie (wnioski wysyłałam jako osoba bezrobotna). Informacje o zmianie zatrudnienia wysłałam do urzędu we Wrocławiu, żadnej odpowiedzi nie otrzymałam, od października nie mogę się dodzwonić tam ponieważ infolinia sama mnie rozłączała. W styczniu pojechałam osobiście do urzędu, zostałam odprawiona z kwitkiem, ponieważ system nie działał. Został udostępniony nowy numer na infolinię ale również, nie mogę się dodzwonić. Numer albo nie odpowiada, albo jest zajęty (cały czas), albo jest bezczelnie moim zdaniem odkładana słuchawka. I tak już od miesiąca. Dlatego chciałabym wiedzieć, czy jest może jakiś sposób aby coś z tym zrobić. Bo tak naprawdę nie wiem nawet czy dokumenty, które wysłałam, dotarły. I też czas oczekiwania jest bardzo długi. Proszę o pomoc
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.