Pytanie z dnia 19 czerwca 2020
wpłaciłem ostatnią ratę za sprzęt rehabilitacyjny do Banku, mam na to potwierdzenie, tylko problem polega na tym, ze przez pomyłkę wysłąlem pieniądze na inne konto w tym samym Banku, a teraz nie dają mi spokoju i mam odczucie nękania ze strony tego Banku, że nie wpłaciłem ostatniej raty. Poinformowałem Bank, ze kwota przez pomyłkę została wysłąna na inne konto, poleciłem pracownikowi Banku przeksiegować daną kwotę na inne odpowiadające konto i zakończyć umowę. Bank nie godzi się na to. Nakazuje, abym ja ponownie dokonał przelewu na odpowiednie konto. Informuję, że byłem w kontakcie z Bankiem, tak samo reklamacje składałem do tego Banku, że kwota zostałą przeksiegowana
Sniżana Jankowa Adwokat (Od 2016)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Sniżana Jankowa
Narutowicza 30/4, 20-016 Lublin
Dzień dobry, jest to dosyć skomplikowana sytuacja. Po-pierwszy, to Pana obowiązkiem jest dokonanie wpłaty na poprawne konto, wskazane w zawartej umowie lub fakturze. Po-drugie, bank nie ma uprawnień by przeksięgować pieniądze z jednego konta na inne konto, nawet jeśli są to konta tego samego banku. Po-trzecie, jeśli wpłacił Pan pieniądze na czyjeś obce konto prywatne, to niestety tylko i wyłącznie od tej osoby zależy, czy zechce ona zwrócić Panu wpłacone pieniądze. Zatem należy postarać się uzyskać informację na temat osoby, do której należy to konto oraz wystosować do niej pismo o zwrot nienależnego świadczenia.
Podziękowałeś prawnikowi
Anna Nejbert Radca prawny (Od 2018)
Kancelaria Radcy Prawnego Anna Nejbert
Pilsudskiego 57/1, 24-100 Puławy
Szanowny Panie, proszę powiedzieć czy wpłata została dokonana na konto będące własnością Banku, czy na konto nie znanej Panu osoby gdyż nastąpiła pomyłka w liczbach? Zapraszam do kontaktu. Mecenas Anna Nejbert
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.