Pytanie z dnia 07 października 2015

wprowadzono nas w błąd przez telefon i przysłano kurierem komputer i umowę na usługi telekomunikacyjne ,ponieważ umowa nie była zgodna z ustaleniami przez telefon odesłalismy sprzet wraz z wypowiedzeniem ,dzisiaj dostaliśmy odpowiedz że jako firma nie mozemy odstapić od umowy bo nie obejmuje nas ustawa konsumenta .proszę o poradę jak mamy rozwiązać umowę

Dzień dobry, istnieje możliwość uchylenia się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu lub groźby. W tym celu należałoby wystosować (najlepiej listem poleconym) do wykonawcy oświadczenie o uchylenie się od skutków prawnych zmiany umowy. Błąd jest to wada oświadczenia woli, polegająca na tym, że składający je działa pod wpływem niezgodnego z prawdą wyobrażenia o rzeczywistości lub jej elemencie albo pod wpływem braku takiego wyobrażenia. Na marginesie dodam tylko, że nie każdy błąd uprawnia do uchylenia się od skutków prawnych złożonego oświadczenia woli. Po pierwsze, musi wystąpić błąd co do treści czynności prawnej; po drugie, musi to być błąd istotny. Błąd jest istotny, jeżeli zachodzi taka sytuacja, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści. W razie potrzeby uzyskania dalszej porady prawnej, zapraszam do kontaktu.

Odpowiedź nr 1 z dnia 7 października 2015 15:29 Obejrzało: 364 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.