Wstrzymanie płatności za wykonaną usługę przez klienta.
Pytanie z dnia 29 czerwca 2021
zwracam się z prośbą o wyrażenie opinii. Posiadamy z męzem firmę ogrodniczą. Mąż wykonał usługę polegająca na budowie domku rekreacyjnego na działce ROD. Klient otrzymał rozliczenie końcowe i nie chce zapłacić, bowiem uważa, że fundamenty zostały wykonane niezgodnie z umową (na 60 cm, a nie 80 cm). kwestie głębokości fundamentów nie zostały z jego strony określone przed rozpoczęciem tylko po fakcie, jak już zostały zalane klient stwierdził, że miały być na 80 cm. Dodatkowo klient nie określi, że oczekuje gwarancji na min. 2 lata. W połowie prac zażądał takiej gwarancji, mimo, że nie zostało to na początku ustalone. Nie została podpisana umowa z klientem. Ustalenia były tylko ustne.
Dodatkowo klient twierdzi, że podczas prac koparka uszkodziła kabel (trwają ustalenia w tej sprawie w Zarządzie działek ROD, Pani ma się z mężem skontaktować w celu wyjaśnienia tego) i dlatego też nie chce zapłacić za wykonaną usługę. Klient nie wskazał w którym miejscu znajduje się kabel w ziemi.
Z naszej strony jedynie możemy zarzucić sobie poślizg wykonywaniu prac (ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne). O tym też klient wspomina.
Czy w tej kwestii klient ma prawo wstrzymać się z płatnością za usługę ?
Piotr Stosio Radca prawny (Od 2018)
Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Stosio
Aleja Prymasa Tysiąclecia 145/149 lok. 95, 01-424 Warszawa
A jakie były ustalenia co do terminów płatności?
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.