Wstrzymanie płatności za wykonaną usługę przez klienta.

Pytanie z dnia 29 czerwca 2021

zwracam się z prośbą o wyrażenie opinii. Posiadamy z męzem firmę ogrodniczą. Mąż wykonał usługę polegająca na budowie domku rekreacyjnego na działce ROD. Klient otrzymał rozliczenie końcowe i nie chce zapłacić, bowiem uważa, że fundamenty zostały wykonane niezgodnie z umową (na 60 cm, a nie 80 cm). kwestie głębokości fundamentów nie zostały z jego strony określone przed rozpoczęciem tylko po fakcie, jak już zostały zalane klient stwierdził, że miały być na 80 cm. Dodatkowo klient nie określi, że oczekuje gwarancji na min. 2 lata. W połowie prac zażądał takiej gwarancji, mimo, że nie zostało to na początku ustalone. Nie została podpisana umowa z klientem. Ustalenia były tylko ustne.
Dodatkowo klient twierdzi, że podczas prac koparka uszkodziła kabel (trwają ustalenia w tej sprawie w Zarządzie działek ROD, Pani ma się z mężem skontaktować w celu wyjaśnienia tego) i dlatego też nie chce zapłacić za wykonaną usługę. Klient nie wskazał w którym miejscu znajduje się kabel w ziemi.
Z naszej strony jedynie możemy zarzucić sobie poślizg wykonywaniu prac (ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne). O tym też klient wspomina.
Czy w tej kwestii klient ma prawo wstrzymać się z płatnością za usługę ?

A jakie były ustalenia co do terminów płatności?

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 czerwca 2021 22:37 Zmodyfikowano dnia: 29 czerwca 2021 22:37 Obejrzało: 659 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.