Pytanie z dnia 26 lutego 2020
Wykonalam makijaz permanentny brwi.Brwi są nieröwne ,krzywe, brak zarysu.Podpisalam zgodę na zabieg.Pani wykonująca zabieg zauważyła bład i zaproponowala trzecią, nieodpł!tną korektę.Czy mogę zażądać zamiast tego np.zwrotu połowy kwoty? Na co się mogę powołac ?pozdrawiam
Dzień dobry, nieprawidłowo wykonany zabieg kosmetyczny może wiązać się z różnymi rodzajami odpowiedzialności prawnej. W takich sytuacjach niewątpliwie przysługuje nam reklamacja usług. Umowa zawarta z kosmetyczką jest umową o dzieło uregulowaną w kodeksie cywilnym. Jest to tzw. umowa rezultatu, w której liczy się efekt wykonania usługi. Za wady wykonania dzieła w postaci usługi kosmetycznej zastosowanie znajdą ogólne przepisy dotyczące odszkodowania. Powyższe w praktyce oznacza, że reklamacja usług kosmetycznych wiązać się będzie z występującym po naszej stronie żądaniem obniżenia ceny takiej usługi, zwrotu pieniędzy, ewentualnie usunięcia wady, jeżeli jest to możliwe. W sytuacji, gdy wykonanie poprawki jest niemożliwe bądź spotkamy się z odmową jej wykonania, wówczas możemy żądać zwrotu pieniędzy. W przypadku, gdy usługa skutkowała koniecznością zakupu lekarstw czy kosmetyków, które miały usunąć wadę, albo wizyty u lekarza, czy innej kosmetyczki, klient może ubiegać się również o odszkodowanie. Możemy również zażądać zadośćuczynienia na podstawie odpowiedzialności deliktowej, uregulowanej w kodeksie cywilnym w art. 445. Z poważaniem, adw. Adrianna Borowiecka tel. 666-686-630, kancelaria@adwokatborowiecka.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.