Pytanie z dnia 26 lutego 2020

Wykonalam makijaz permanentny brwi.Brwi są nieröwne ,krzywe, brak zarysu.Podpisalam zgodę na zabieg.Pani wykonująca zabieg zauważyła bład i zaproponowala trzecią, nieodpł!tną korektę.Czy mogę zażądać zamiast tego np.zwrotu połowy kwoty? Na co się mogę powołac ?pozdrawiam

Dzień dobry, nieprawidłowo wykonany zabieg kosmetyczny może wiązać się z różnymi rodzajami odpowiedzialności prawnej. W takich sytuacjach niewątpliwie przysługuje nam reklamacja usług. Umowa zawarta z kosmetyczką jest umową o dzieło uregulowaną w kodeksie cywilnym. Jest to tzw. umowa rezultatu, w której liczy się efekt wykonania usługi. Za wady wykonania dzieła w postaci usługi kosmetycznej zastosowanie znajdą ogólne przepisy dotyczące odszkodowania. Powyższe w praktyce oznacza, że reklamacja usług kosmetycznych wiązać się będzie z występującym po naszej stronie żądaniem obniżenia ceny takiej usługi, zwrotu pieniędzy, ewentualnie usunięcia wady, jeżeli jest to możliwe. W sytuacji, gdy wykonanie poprawki jest niemożliwe bądź spotkamy się z odmową jej wykonania, wówczas możemy żądać zwrotu pieniędzy. W przypadku, gdy usługa skutkowała koniecznością zakupu lekarstw czy kosmetyków, które miały usunąć wadę, albo wizyty u lekarza, czy innej kosmetyczki, klient może ubiegać się również o odszkodowanie. Możemy również zażądać zadośćuczynienia na podstawie odpowiedzialności deliktowej, uregulowanej w kodeksie cywilnym w art. 445. Z poważaniem, adw. Adrianna Borowiecka tel. 666-686-630, kancelaria@adwokatborowiecka.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 27 lutego 2020 12:19 Zmodyfikowano dnia: 27 lutego 2020 12:19 Obejrzało: 1052 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.