Pytanie z dnia 16 listopada 2018

Wykonałam usługę naprawy balkonów dla wspólnoty mieszkaniowej na podstawie zawartej z nimi umowy. Umowa dotyczy naprawy balkonów a cena za wykonanie usługi podana jest nie za całość a za 1m2. Każdy naprawiony balkon rozliczany był osobno i otrzymałam za ich naprawę zapłatę. Problem jest z ostatnim balkonem za, który od lipca do 05.11. wstrzymano mi zapłatę podając powód braku dostarczenia dokumentacji powykonawczej.06.11. nowy zarząd wpłacił mi zapłatę pomniejszoną o 30 procent. Gdy składałam ostatnią fakturę za ostatni balkon zmieniał się w tym czasie zarząd wspólnoty jak i firma działająca w i mieniu wspólnoty. A w dniu 14.11. otrzymałam pismo, że jeżeli w ciągu 7 dni nie przedłożę im dokumentacji powykonawczej nie zapłacą mi tego potrącenia. Całą dokumentację dotyczącą tej usługi składałam u poprzedniego zarządcy i mam te dokumenty potwierdzone. Usługa została dostarczona przeze mnie bez wad co potwierdza podpisany protokół odbioru robót, wszystkie dokumenty do których byłam zobowiązana umową również przedłożyłam na co mam potwierdzenia. Wcześniej przesyłałam już powtórnie nowemu zarządowi i nowemu zarządcy niektóre dokumenty, o które mnie prosili i które były potwierdzone wcześniejszym ich składaniem. Mam pytanie czy mają prawo wymagać ode mnie po raz kolejny przedkładania im dokumentów, które już przedkładałam na co mam potwierdzenia. Czy mają prawo obniżyć mi wynagrodzenie o 30procent jeżeli samo wykonanie usługi nastąpiło bez wad. Czy jeżeli jednak zapłacą mi pozostałą część wynagrodzenia ale nie zapłacą odsetek ustawowych od zwlekania z zapłatą to mam prawo wypowiedzieć im umowę w, której udzieliłam 24 miesięcznej gwarancji a, w której jest zapis o odsetkach ustawowych związanych z opóźnieniem w płatności przez zleceniodawcę. A na koniec serdecznie proszę o polecenie prawnika z Warszawy, Piaseczna lub Grójca, który udzieliłby mi szerszej porady i pomógł napisać ostateczną odpowiedź. Pragnę jeszcze nadmienić, że od początku wywierali na mnie nacisk abym jeśli nie dostarczę ponownie wymaganych dokumentów zaproponowała ekwiwalentne rozwiązanie. Mam poczucie, że nowy zarząd i nowy zarządca ma bardzo wielką chęć wykazania się dla mieszkańców moim kosztem.

Sprawa wymaga analizy.

Odpowiedź nr 1 z dnia 25 listopada 2018 19:52 Zmodyfikowano dnia: 25 listopada 2018 19:52 Obejrzało: 273 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.