wynajem mieszkania
Pytanie z dnia 28 lutego 2019
Witam, wynajmuje mieszkanie, i problem jest w prysznicu. Przy odbiorze była mowa o naprawie prysznica było to w lipcu. Prysznic został dopiero naprawiony w listopadzie, po dwóch miesiącach leci znowu z niego woda łazienka jest prawie codziennie zalana, musimy dodatkowo ogrzewać żeby cokolwiek przyschlo. Czy jest możliwość zmniejszenia opłat za mieszkanie dopóki w końcu problem nie zostanie rozwiązany.? Są na takie rzeczy przepisy? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mateusz Kubica Adwokat (Od 2016)
Kancelaria adwokacka Mateusz Kubica
11 Listopada 60-62, pok. 311, 43-300 Bielsko-Biała
Z opisu sytuacji wynika, iż wynajmowana nieruchomość ma wady, które utrudniają korzystanie z niej. W takiej sytuacji można skorzystać z regulacji opisanej w art. 664 Kodeksu cywilnego i złożyć oświadczenie o obniżeniu czynszu, względnie nawet odstąpić od umowy. Na marginesie pragnę wskazać, iż skoro była przeprowadzona naprawa i ponownie prysznic się zepsuł to nie jest to wada, która istniała w trakcie odbioru lokalu więc nie mamy tutaj sytuacji z paragrafu 3 opisanego przepisu.
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry, odpowiedz na postawione pytania uzależniona jest od zapisów zawartej przez Państwa umowy najmu. Czy w umowie zostało określone, kto ponosi koszt bieżących napraw lokalu?
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.