Pytanie z dnia 10 sierpnia 2018
Wynajmuję mieszkanie w niewielkim bloku.
Od 01.08.2018 nie mam wody - podobno jest awaria. Od momentu wynajmu około 2 mies. temu woda słabo się lało teraz w ogóle. Problem zgłosiłem administracji, podobno starają się go rozwiązać ale efektu nie ma.
Prz temperaturach ponad 30 stopni Celsiusza ciężko wytrzymać w mieszkaniu bez wody .
Kolejnym problemem są gołębie - zanieczyszczają mi kolejny raz cały balkon, wydają uciążliwe odgłosy. Wentylacja w mieszkaniu też jest znikoma , prawdopodobnie ptaki mają gniazda w wywietrznikach na dachu (z kratki czuć smród, odgłosy ptaków, brak wentylacji).
Do tego w mieszkaniu miał być internet okazało się, że w ogóle nie jest założony (już prawie 2 mies.).
Wszystkie problemy zgłaszałem kilkukrotnie administracji, z ich strony jest brak reakcji.
Umowę wynajmu mam do 30.09.2018
Czy mogę szybciej ją zerwać, zakończyć ??
Mateusz Kubica Adwokat (Od 2016)
Kancelaria adwokacka Mateusz Kubica
11 Listopada 60-62, pok. 311, 43-300 Bielsko-Biała
Zgodnie z art 664 ustawy Kodeks cywilny najemca po wcześniejszym wezwaniu do usunięcia wad, przy braku reakcji właściciela lokalu może umowę wypowiedzieć w trybie natychmiastowym i dochodzić odszkodowania. Można też złożyć oświadczenie o obniżeniu czynszu na czas trwania wad. Brak wody przez tak długi okres czasu jest poważną wadą, która powinna upoważniać do odstąpienia od umowy.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.