Wypowiedzenie umowy zlecenie.

Pytanie z dnia 18 października 2020

Dzień dobry,
W dniu 14.06 zostałam zatrudniona przez firmę, która zajmuje się odelegowaniem pracowników do pracy w Niemczech. Została zawarta umowa zlecenie. W dniu 02.10 w formie wiadomości email zostało wysłane moje wypowiedzenie. Zostałam poinformowana, że obowiązuje mnie 2 tygodniowy okres wypowiedzenia czyli do dnia 16.10. W dniu 05.10 dostarczyłam do firmy zwolnienie lekarskie przypadające na dni 05.10 do 11.10.W odpowiedzi dostalam informacje ze zostałam przez firmę zablokowana. Wiadomość w formie SMS została wysłana przez pracownika który zajmowal się nasza grupa (przeprowadzaliśmy inwentaryzację. Nie otrzymałam także wiadomości z adresem nowego zakwaterowania w Niemczech jak i grafiku na ostatnie 5 dni mojego wypowiedzenia. Firma nie odpowiadała na wiadomości. Uznałam więc że nasza umowa została rozwiązana sugerowałam się brakiem kontaktu i ostatnia wiadomością o zablokowaniu mojej osoby. Okazało się jednak ze firma celo wpowadzila mnie w błąd ponieważ została nałożona na mnie kara finansowa w wysokości 2 tysięcy złotych.
Działania firmy są dla mnie niezrozumiale ponieważ w dniu 14.10 dostałam od nich wypowiedzenie, które następnego dnia zostało cofnięte. I w wiadomości dostałam informację że za każdy dzień zostaje obciążona kara 300 zł za każdy dzień nieobecności. Zakładając nawet że wypowiedzenie trwało do 16.10 powinnam zostać obiazona kara 600 zł ponieważ od dnia 14.10-16.10 przebywałam na kolejnym zwolnieniu.
Moje pytania są następujące: czy firma miała prawo nałożyć na mnie karę finansowa?
Do kiedy faktycznie trwało wypowiedzenie? Czy fakt że firma celowo utrudniała mi powrót do pracy ma tutaj jakieś znaczenie?
Jakie kroki powinnam podjąć aby odzyskać swoje zarobione pieniądze?
Czy firma ma prawo wysłać wypowiedzenie podczas przebywania na zwolnieniu lekarskim i w następnym dniu je cofnąć?
Chciałabym tylko dodac że posiadam potwierdzenia wszystkich informacji z firmy więc żadne informacje nie były mi udzielane telefonicznie. Firma zatem nie może kwestionować kwestii mojego zablokowania.
Z góry bardzo dziękuję

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.