Zakończenie umowy najmu okazjonalnego.
Pytanie z dnia 20 listopada
Dzień dobry.
Wynajmowałam mieszkanie (umowa najmu okazjonalnego). Protokół zdawczo- odbiorczy sporządzony był i podpisany tylko przy rozpoczęciu wynajmu. Po jego zakończeniu podpisałam jedynie stan liczników. Wynajmujący mailowo i w formie zdjec poinformował mnie o szacowanych kosztach napraw. bez udostępnienia jakichkolwiek faktur, czy dowodów na to że faktycznie zostały usunięte. Koszty były bardzo wysokie (1000 zł dopłaty do 3000 zł kaucji) i wynikające z normalnego zużycia np. Rysy na blaszcze od piekarnika, plama (zmywalna) na płytkach, ponad 300 zł koszty sprzątania- te miejsca które wskazał podczas odbioru posprzątane zostały od razu przed oddaniem kluczy. W “rozliczeniu” uwzględnił “rabat za dobra współpracę”. Z racji iż uznałam że koszta są nieadekwatne mailowo poinformowałam że ewentualnych dopłat będę dokonywać po przedstwieniu mi dowodu na pokrycie przez właściciela kosztów materiału i usług. Minęło 30 dni od rozwiązania umowy, nie otrzymałam ani faktur/ dowodu na pokrycie kosztów ewentualnych napraw ani zwrotu kaucji. Od właściciela nadal otrzymałam tylko zdjęcia i maila z szacowanymi kosztami. Czy muszę dopłacać wymagane przez niego 1000 zł i czy ewentualnie mogę domagać się zwrotu całej/ części kaucji. Dziękuję za pomoc
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.