Zakres obowiązków pracownika.
Pytanie z dnia 26 listopada 2020
Dzień dobry
Zwracam się do Państwa z takim zagadnieniem. Jestem pracownikiem działu księgowo-finansowego w zakładzie budżetowym na stanowisku st referent na cały etat. Od stycznia zwalnia się etat na stanowisku specjalisty ds. kadr (kadrowy). W obecnej sytuacji epidemiologicznej Dyrektor nie może zatrudnić nowej osoby i dlatego zostało mi zaproponowane rozszerzenie zakresu obowiązków o sprawy kadrowe (posiadam odpowiednie kwalifikacje – wykształcenie). Przenieść mnie też nie może, bo wówczas robi się wakat w dziale księgowym.
Czy w tej sytuacji jest to w ogóle możliwe aby pracodawca mógł rozszerzyć obowiązki o te z innego działu czy tylko może dokonać rozszerzenia w danym dziale (księgowy lub kadrowy)? Jakie byłoby najlepsze rozwiązane z tej sytuacji?
Anna Jędrzejczak Radca prawny (Od 2004)
Kancelaria Radcy Prawnego Anna Jędrzejczak
Zwycięstwa 40 lok. 74-75, 75-072 Koszalin
Zmiana zakresu czynności może być wprowadzona wypowiedzeniem zmieniającym warunki pracy i płacy, może być też dokonana za porozumieniem stron. Nie ma tutaj przeszkód, aby zostały Pani powierzone czynności z innego działu, jeżeli posiada Pani odpowiednie kwalifikację aby te czynności wykonywać. Należy pamiętać, aby nowy zakres czynności był możliwy do zrealizowania w podstawowym czasie pracy.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.